Îngrijorări ale comisiei antitrust din UE față de posibila poziție dominantă a FCA + PSA Group, pe segmentul LCV

Îngrijorări ale comisiei antitrust din UE față de posibila poziție dominantă a FCA + PSA Group, pe segmentul LCV
scris 14 iun 2020

Fuziunea dintre PSA Group și Fiat Chrysler ar putea întâmpina opoziție din partea autorităților europene, din cauza concentrării prea mari a cotei de piață, în unele țări.

Autoritățile europene de reglementare antitrust urmează să se pronunțe pe 17 iunie asupra cererii depuse de Peugeot SA și Fiat Chrysler Automobiles pentru a crea o nouă companie care să le preia pe cele două. Informațiile neoficiale referitoare la acest dosar arată că au fost trimise primele întrebări celor două companii, potrivit Automotive News.

Cea mai mare problemă a fuziunii este segmentul vehiculelor comerciale ușoare, unul în care ambele companii au cote de piață foarte bune și care va face din PSA + FCA liderul global al vanurilor. Anul trecut, cele două companii au vândut 1,12 milioane de vehicule comerciale ușoare în întreaga lume, cumulând 13% din totalul vânzărilor de astfel de mașini. Procentul depășește cota pe care o deține General Motors, actualul lider al acestui segment, cu 11%. Numai că, pe anumite piețe, cotele sunt și mai mari. În Europa, PSA deține 25% din piața de vehicule comerciale, iar Fiat are alte 9 procente din această piață.

Cumulate, vânzările lor ar urca la 34%, o valoare care se apropie foarte mult de cota de 40% considerată de specialiști periculoasă din punct de vedere concurențial. Mai mult, în Franța, unde PSA are o cotă foarte mare din piața de LCV-uri, 35%, cele două ar cumula 43% din totalul pieței, iar în Italia, țara de origine a Fiat, cele două vor avea aproape 48% cotă.

Dacă îngrijorările celor din agenția de reglementare a concurenței din cadrul Comisiei Europene se vor dovedi întemeiate în urma transmiterii de informații legate de volumele vândute pe piețele din Uniunea Europeană, cel mai probabil companiile vor primi solicitări de remediere pe piețele pe care sunt probleme. Una dintre soluții ar putea fi retragerea uneia dintre mărci pe piața respectivă.

Volkswagen l-a înlocuit pe Herbert Diess de la conducerea brandului VW. Diess rămâne CEO al grupului Volkswagen CITEȘTE ȘI Volkswagen l-a înlocuit pe Herbert Diess de la conducerea brandului VW. Diess rămâne CEO al grupului Volkswagen

Anterior, Carlos Tavares, CEO-ul PSA și viitor șef al noii companii, a declarat că nu vede niciun impediment din punct de vedere al comisiilor antitrust. „Nu avem motive să credem că vor fi probleme, inclusiv pe partea de LCV”. El a spus însă că este gata să execute orice îi vor cere comisiile. „Orice va trebui să discutăm sau să modificăm, o vom face”.

PSA și FCA vor avea în zona Uniunii Europene o cotă de piață totală de 23%, pe baza vânzărilor din 2019 ale tuturor mărcilor, apropiindu-se de cota pe care o deține VW Group. Potrivit datelor publicate de Fiat Group World, în UE + EFTA + Turcia, PSA + FCA a depășit în 2019 VW Group, cu 4,25 milioane de vehicule vândute, față de 4,24 milioane.

Potrivit anunțului Comisiei Europene, Peugeot SA și Fiat Chrysler Automobiles NV au notificat comisia despre fuziune pe 8 mai, anunțând intenția „de a combina respectivele afaceri pentru a forma o nouă companie încorporată în Olanda”. Tranzacția „constituie o concentrare în înțelesul Articolului 3(1)(a) din regulamentul fuziunilor UE” (Regulamentul 139/2004 privind controlul concentrărilor economice).

Vestea bună a venit, pentru moment, din India, unde comisia de concurență a guvernului a aprobat tranzacția, însă situația este total diferită de Europa. FCA vinde doar mașini Jeep, iar PSA intenționează să lanseze marca Citroen abia în acest an.

Fuziunea dintre PSA și FCA, evaluată la circa 50 miliarde de euro, ar trebui să fie finalizată până la sfârșitul acestui an, dacă va primi toate avizele antitrust.

viewscnt
Afla mai multe despre
fuziune psa fca
antitrust
piata lcv