Mașinile diesel ar putea ajunge să reprezinte doar 10% din piața autoturismelor noi la final de an. „Chiar și în România vom căuta cu lupa la vânzare un diesel mașină nouă. Cu lupa o să-l căutăm"

Mașinile diesel ar putea ajunge să reprezinte doar 10% din piața autoturismelor noi la final de an.  „Chiar și în România vom căuta cu lupa la vânzare un diesel mașină nouă. Cu lupa o să-l căutăm"
Profit.ro
Profit.ro
scris 4 mai 2022

​Diesel-ul avea 54% din piața autoturismelor noi vândute în țară în 2014, iar în prezent au ajuns la doar 15%, după ce numărul de modele s-a redus drastic. Declinul va continua și ponderea mașinilor pe motorină va ajunge la 10% la final de an și în 2030 probabil că nu va mai exista nicio mașină diesel nouă în ofertă. Estimările au fost făcute la o conferință a Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

„Estimarea noastră este că în 2030, chiar și în România, vom căuta cu lupa la vânzare un diesel mașină nouă. Cu lupa o să-l căutăm. Să sperăm că o să mai fie câteva, pentru cei care iubesc diesel-ul, dar probabil că nu vor mai fi. Aceste evoluții nu țin de piața noastră, ci de cea europeană", spune Dan Vardie, președinte APIA.

Ford Mustang Mach-E, actualizare de performanță: acum poate remorca o barcă CITEȘTE ȘI Ford Mustang Mach-E, actualizare de performanță: acum poate remorca o barcă

”Dacă vă veți uita pe datele APIA din ultimii doi ani veți vedea cum a scăzut dieselul în mod dramatic, iar statistica este făcută pe baza pieței. În nume personal, nu ca președinte APIA, estimez că anul acesta vom ajunge la o piață de maxim 10% diesel”, spune Dan Vardie.

El a spus că acum 6-7 ani dieselul avea peste jumătate din piață, se credea că aceste mașini au un viitor, însă scandalul Dieselgate a însemnat dezastrul pentru mașinile pe motorină, scrie Hotnews.ro.

Șeful APIA a spus că România a pornit accelerat pe drumul electrificării și vine cu o estimare personală, ce nu este și a organizației APIA, anul acesta se vor vinde 10.000 de mașini electrice noi, față de 6.000 de mașini în 2021.

Vardie spune că, având aceste cifre, România nu stă rău în Europa la capitolul mașini electrice.

​Acum 7-8 ani se părea că nimic nu va opri ascensiunea mașinilor diesel și în mai multe țări europene reprezentau peste 60% din parcul auto. Lucrurile sunt cu totul diferite acum: tot mai multe mărci nu mai lansează versiuni pe motorină, în unele orașe aceste mașini nu mai au voie în centru și câțiva oficiali importanți spuneau că dieselul ”este pe moarte”.

În România dieselul a avut în 2014 56,5% din piața mașinilor noi si 53,5% în 2015, iar în 2019 și 2020 a scăzut la 26-27% La final de 2021 dieselul reprezenta 19% din piața mașinilor noi. În primele trei luni din 2022 ponderea a scăzut la 15%.

Ce mărci au vândut cel mai bine mașini diesel? În 2022 top 5 a fost format din Dacia, Skoda, Volkswagen, Audi și Peugeot, arată datele APIA.

viewscnt
Afla mai multe despre
diesel
masini