Mercedes-Benz nu a depășit BMW nici în 2022, dar încheie anul cu creștere

Mercedes-Benz nu a depășit BMW nici în 2022, dar încheie anul cu creștere
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 10 ian 2023

Divizia de autoturisme a Mercedes-Benz a reușit să depășească 2 milioane de unități vândute în 2022 și să raporteze la finalul anului creștere, după un trimestru patru bun, care a recuperat din scăderile anterioare.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Mercedes-Benz Passenger Cars, divizia de autoturisme, a rămas pe locul al doilea la nivel global, pe segmentul de autoturisme premium, fiind depășită și în 2022 de BMW, dar numai cu câteva zeci de mii de vehicule. Totalul vânzărilor raportate de Mercedes-Benz a fost de 2,04 milioane de unități, în creștere cu 5 procente față de anul trecut, după ce în trimestrul patru creșterea a ajuns la 7 procente și 536.000 de unități vândute.

FOTO Ofertă la vânzare pe autostradă de cârnați de Pleșcoi, covrigi, ceapă de Buzău CITEȘTE ȘI FOTO Ofertă la vânzare pe autostradă de cârnați de Pleșcoi, covrigi, ceapă de Buzău

Mercedes-Benz a reușit să obțină creșteri pe toate piețele majore pe care este prezentă, cu excepția Chinei, unde a înregistrat o scădere mică, 1%, din cauza blocajelor din prima parte a anului. Cea mai mare piață a mărcii după China a fost Europa, care a avansat cu un procent comparativ cu anul anterior, la 635.100 autoturisme, după un trimestru patru care a adus o creștere de 14%. Piața de origine, Germania, a înregistrat o creștere de 8 procente la final de an și una de 23% în trimestrul septembrie – decembrie, marcând o revenire în forță a acestei piețe. În China, volumul a rămas apropiat de cel înregistrat în 2021, scăderea fiind de numai 7.000 de autoturisme, iar prognozele bazate pe evoluția din trimestrul patru arată o tendință clară de creștere și aici.

Pe segmentul de vehicule electrice, vânzările Mercedes-Benz au fost mai mult decât duble în comparație cu 2021, înregistrând un volum de 117.800 unități (+124%).

Record istoric de vânzări pentru mașinile de lux Rolls-Royce, cu ajutorul noilor milionari din Orient și SUA CITEȘTE ȘI Record istoric de vânzări pentru mașinile de lux Rolls-Royce, cu ajutorul noilor milionari din Orient și SUA

„2022 marchează încă un an de succes pentru transformarea Mercedes-Benz: am crescut mai mult decât dublu vânzările BEV, am demonstrat ambiții mari în segmentul electric cu testul EQXX de 1200 km și am obținut un nou record pentru Mercedes-Maybach, cu vânzări mai mari cu 37%. În 2023 vom continua misiunea noastră pentru a oferi cele mai dezirabile mașini electrice și vom crește vânzările BEV și de mașini Top-End”, a declarat Ola Kallenius, președinte al Consiliului de Administrație al Mercedes-Benz Group AG.

Cele mai vândute mașini ale Mercedes au fost cele din segmentul Core Luxury, după noua segmentare a mărcii impusă de CEO-ul Kallenius. Acestea au reprezentat aproximativ jumătate din tota, în care SUV-ul GLC a fost lider și best-seller al mărcii, cu 342.900 unități livrate (+3%). Al doilea model în popularitate, C-Class, a ajuns la aproape 300.000 de clienți, cu 17% mai mulți decât în 2021.

Divizia de vehicule comerciale, Mercedes-Benz Vans, a încheiat anul cu un avans de patru procente, respectiv un volum de 411.000 de vehicule livrate. Mai mult de jumătate dintre acestea au fost vândute în Europa (257.200, +3%), America de Nord fiind a doua cea mai mare piață, cu 73.800 unități livrate și o creștere de 21%.

viewscnt
Afla mai multe despre
mercedes vanzari
mercedes benz cars
rezultate mercedes