Nissan anunță creșterea producției, inclusiv în China, dar cu scăderi ale vânzărilor

Nissan anunță creșterea producției, inclusiv în China, dar cu scăderi ale vânzărilor

Foto dreamstime.com

Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 2 sep 2022

Nissan a crescut producția în luna iulie, comparativ cu luna similară din 2021, reușind astfel să reducă declinul înregistrat în primul trimestru al anului fiscal 2023. Vânzările sunt însă în continuă scădere, astfel că primul trimestru se apropie de 25% declin.

Nissan a reușit să crească producția din luna iulie la nivel global, în special în uzinele din Japonia, unde avansul a fost de 39% față de iulie 2021, cu un volum de 52.022 autoturisme. Creșteri mai mari au fost înregistrate în SUA (57%), în Marea Britanie (77%), dar și în China (11%), în timp ce pe unele piețe, de exemplu în Mexic, producția a scăzut cu 39,5%.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO Chinezii de la BYD au anunțat modelele cu care intră în Europa: două SUV-uri și o limuzină CITEȘTE ȘI FOTO Chinezii de la BYD au anunțat modelele cu care intră în Europa: două SUV-uri și o limuzină
Evenimente
15 octombrie - Eveniment Profit Health.forum
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

În total, Nissan a produs în luna iulie 284.755 de unități. La finalul primului trimestru din acest an fiscal, producția constructorului nipon s-a ridicat la 1,01 milioane vehicule, cu numai 50.000 mai puține decât în urmă cu un an, adică o scădere de 4,6%. Cea mai mare scădere a fost înregistrată în China (-15,4%), unde în lunile anterioare s-au produs blocaje impuse de autorități pe fondul revenirii pandemiei. Producția din Japonia a înregistrat o creștere de peste 10 procente, în primul trimestru.

FOTO Chinezii de la BYD au anunțat modelele cu care intră în Europa: două SUV-uri și o limuzină CITEȘTE ȘI FOTO Chinezii de la BYD au anunțat modelele cu care intră în Europa: două SUV-uri și o limuzină

Vânzările Nissan au avut evoluții diferite, în Japonia și, respectiv, pe piețele externe. În Japonia, compania a înregistrat o creștere pe ansamblu de 23,2%, în condițiile în care vânzările de vehicule comerciale au scăzut cu 31 de procente. În celelalte țări, vânzările Nissan au înregistrat un declin de 17,8%, aceste reprezentând de altfel cea mai mare pondere în activitatea companiei, cu un volum de 225.282 unități.

În total, Japonia plus restul lumii, Nissan a raportat un volum al vânzărilor de 265.905 vehicule, adică o scădere de 13,4%. Pe întreg trimestrul, compania membră a Alianței Renault Nissan Mitsubishi a raportat o scădere majoră, de 24 de procente, având o pierdere de peste 300.000 de vehicule, la un volum de 1,03 milioane de vehicule vândute.

Dacă pe piața de origine, Japonia, vânzările Nissan au crescut cu 6,2 procente, pe piețele externe situația a fost negativă, cu 901.995 vehicule vândute, cu 26,7% mai puține decât anul trecut, când vindea 1,23 milioane de vehicule.

viewscnt
Afla mai multe despre
nissan rezultate
profit nissan
renault nissan
alianta renault nissan