Paștele catolic le aduce mai mulți clienți decât Paștele ortodox firmelor de închirieri auto; multor români le e jenă să închirieze Logan

Paștele catolic le aduce mai mulți clienți decât Paștele ortodox firmelor de închirieri auto; multor români le e jenă să închirieze Logan
scris 27 apr 2019

Perioada sărbătorilor pascale aduce un boom în ceea ce privește închirierile de mașini, însă contrar așteptărilor, cele mai multe comenzi în România vin în perioada Paștelui catolic, nu a celui ortodox, pentru că atunci au zile libere cei mai mulți români care lucrează în străinătate și se întorc acasă. De la an la an, românii care se întorc de sărbători se feresc să mai închirieze mărcile autohtone, cum ar fi Dacia Logan sau Duster, preferând mărcile străine.

Comenzile de mașini cresc în perioada Paștelui cu 150-180%, însă cea mai bună perioadă pentru firmele de profil nu e aceasta, ci Paștele catolic, unde cererea a fost cu 30-40% mai mare decât pentru Paștele ortodox, spune pentru Profit.ro Alexandru Caragață, directorul firmei Autorevolution, care deține portalul de închirieri auto expedicar.ro. "Paștele catolic e cea mai bună perioadă, pentru că, atunci, cei care lucrează în străinătate au liber de la muncă și se întorc în țară foarte mulți români, dintre care unii rămân și până după Paștele ortodox sau chiar după 1 Mai", afirmă acesta.

Perioada medie de închiriere a mașinilor de Paște este de 8 zile, însă sunt și comenzi de 14-20 de zile. Mai mult de 80% dintre clienții firmelor de profil închiriază mașini din clasa economic, cum ar fi Renault Clio sau Skoda Fabia și care costă 17-28 de euro pe zi, iar restul aleg modele de lux, dintre care cel mai ieftin este Mercedes Clasa A - 50 de euro pe zi, dar și alte tipuri de Mercedes, Audi sau BMW, care ajung să coste chiar și 140 de euro pe zi.

Marea Britanie, Germania și Italia sunt principalele țări de unde vin românii acasă de Paște CITEȘTE ȘI Marea Britanie, Germania și Italia sunt principalele țări de unde vin românii acasă de Paște

"Deși Dacia Logan oferă mai mult spațiu și confort decât Clio sau Fabia, care nu au portbagajul atât de mare, comenzile pentru mașina autohtonă scad cu 20% de la an la an, deși noi ne-am dori să se închirieze mai multe, pentru că sunt cele mai ieftine la achiziție. Există preconcepția unor români, deloc adevărată, că Dacia e o mașină proastă, plus că cei care vor să se laude cu mașina în fața rudelor cred că dă mai bine un brand străin", a mai spus Caragață.

Dacă, în perioada Paștelui, 80% dintre clienții firmelor de închirieri auto sunt români și 20% străini, în restul anului românii acoperă doar 65% din totalul clienților.

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
masini
inchirieri
romani
paste
auto revolution
expedicar.ro