Piața auto continuă să crească față de anul trecut. Dacia își revine spectaculos, înainte de pornirea Programului Rabla

Piața auto continuă să crească față de anul trecut. Dacia își revine spectaculos, înainte de pornirea Programului Rabla
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 3 mar 2022

Piața auto din România continuă să crească în raport cu anul trecut, chiar dacă nivelul rămâne redus, raportat la anul 2020 și la lunile de vârf din 2021. În februarie, revenirea pieței a adus un avans de 25% la autoturisme și 15,34% pe toate segmentele.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

România a înmatriculat 8.616 autoturisme în luna februarie, cu aproape 2.000 mai multe față de luna similară din 2021, adică 24,92%, după cum arată datele DRPCIV. Este o creștere importantă, chiar dacă ea se situează sub nivelul lunii februarie 2019 și la un nivel similar cu cel din 2020, înainte de izbucnirea pandemiei. După două luni, piața este cu aproape 40% peste cea de anul trecut, fiind înmatriculate cu 5.000 de autoturisme în plus.

Ce costuri presupun investițiile în acțiuni din SUA ca Tesla sau Apple, din România? Atenție la alegerea brokerului: comision zero nu înseamnă gratis! CITEȘTE ȘI Ce costuri presupun investițiile în acțiuni din SUA ca Tesla sau Apple, din România? Atenție la alegerea brokerului: comision zero nu înseamnă gratis!

Mărcile cele mai vândute în a doua lună a anului au fost Dacia, care a înregistrat un salt spectaculos, de 141,4%, după ce în 2021 surprindea cu cifrele extrem de scăzute, Hyundai, care își consolidează poziția de lider al mărcilor de import, cu o creștere de 39%, fiind urmată de Skoda (+8,5%), VW (+26%) și Ford, cu o scădere de 14,5% față de anul trecut, când era liderul mărcilor de import.

Cele mai vândute automobile au fost în februarie cele trei modele Dacia, cu Logan pe primul loc, urmat de Duster și de Sandero, după care s-a clasat Ford Puma, al patrulea automobil fabricat în România. Între mașinile de import, Hyundai Kona s-a situat pe locul 5, Skoda Octavia pe 6, VW T-Roc pe șapte. Urmează Dacia Spring, care și-a epuizat se pare elanul, în așteptarea Programului Rabla, care abia a început în februarie, astfel că efectele sale sunt așteptate abia de luna viitoare și în următoarele luni.

VIDEO & FOTO Dacia Bigster a ajuns în premieră la București CITEȘTE ȘI VIDEO & FOTO Dacia Bigster a ajuns în premieră la București

Pe segmentul de vehicule comerciale s-a înregistrat o scădere ușoară, de -2,6%, corespunzătoare unui declin de numai 28 de vehicule. În total, înmatriculările de autovehicule noi au ajuns la 12.371 unități, cu 15,34% mai multe față de anul trecut.

În ceea ce privește autoturismele rulate de import, acestea au scăzut în continuare, menținând un trend important, potrivit analizelor APIA. Au fost importate 6.832 de vehicule second-hand, cu 31,2% mai puține decât în februarie anul trecut.

viewscnt
Afla mai multe despre
inmatriculari romania
piata auto romania
piata auto
masini electrice
vanzari masini electrice
program rabla plus