Primele raportări pentru noua unitate de business a VW, dedicată mărcilor de volum

Primele raportări pentru noua unitate de business a VW, dedicată mărcilor de volum
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 8 mai 2023

Odată cu înființarea unității de business dedicată mărcilor de volum din cadrul VW Group, activitatea mărcilor VW, Skoda, SEAT, Cupra și VW Vehicule Comerciale a început să fie raportată distinct, după ce conducerea diviziei a fost preluată de Thomas Schäfer, care este și CEO al mărcii VW și face parte din consiliile de administrație ale celorlalte branduri.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Mărcile de volum ale grupului Volkswagen au generat o cifră de afaceri de 33,16 miliarde de euro, în primul trimestru din 2023 (o creștere de 36 la sută față de rezultatul din 2022, având ca principale surse de creștere vânzările de mașini electrice, creșterea rapidă a mărcii Cupra și revenirea celorlalte mărci din criza de semiconductori. În total, vânzările grupului de mărci au urcat la 1,19 milioane de vehicule, cu 30% mai multe decât anul trecut în intervalul similar.

FOTO Au fost furate plasele care susțin pietrele din gabioanele montate pe Drumul Expres Craiova-Pitești, în zona podurilor CITEȘTE ȘI FOTO Au fost furate plasele care susțin pietrele din gabioanele montate pe Drumul Expres Craiova-Pitești, în zona podurilor

Pe segmentul electric, vânzările mărcilor au crescut cu 49% față de primul trimestru din 2022, numărul acestora ajungând la 97.100 de unități.

Rezultatele financiare ale grupului au fost și ele îmbunătățite, odată cu intrarea în noua structură de organizare. Creșterea veniturilor cu aproape 10 miliarde euro a condus la un rezultat operațional de 1,74 miliarde euro, dublu față de cel înregistrat cu un an înainte, în timp ce marja operațională a avansat cu 1,7 puncte procentuale, la 5,3%. Grupul de mărci și-a majorat și fluxul net de numerat la 1,7 miliarde euro (de la 0,5 miliarde euro).

Thomas Schäfer, membru al Consiliului de Administrație al Grupului Volkswagen responsabil pentru grupul de mărci de volum, consideră că este benefică cooperarea între mărcile grupului: „În ultimele câteva luni am reușit să extindem sinergiile și economiile de scară existente prin cooperarea direcționată între mărci, crescând în același timp robustețea financiară și puterea inovatoare. Cifrele cheie pentru grupul de mărci de volum arată că împreună suntem pe drumul cel bun.”

Vânzările și performanțele financiare ale grupului de mărci de volum s-au bazat în primul rând pe cifrele mărcii VW, care a vândut singură 1,02 milioane de vehicule, cu un procet în plus față de anul trecut, din care 70.000 de vehicule electrice, contribuind cu 600 de milioane de euro la profitul operațional al grupului de mărci și cu 20,5 miliarde euro la veniturile totale. În același timp, marca Skoda a reînceput să crească, după ce în 2022 a înregistrat cel mai slab rezultat al său din ultimul deceniu. Nu în ultimul rând, cele două mărci spaniole, Seat și Cupra, au o evoluție diferită, creșterea fiind susținută în special de Cupra, un brand nou, cu trăsături premium, ale cărui vehicule electrice au contribuit la vânzările totale ale grupului pe acest segment. Marja operațională a celor două mărci a fost de 4%, respectic 144 milioane de euro, la venituri totale de 3,6 miliarde euro.

FOTO Cum va arăta noua generație Dacia Duster 3 CITEȘTE ȘI FOTO Cum va arăta noua generație Dacia Duster 3

Grupul de mărci de volum din cadrul VW Group și-a propus să ajungă la un randament operațional de 8 procente, în 2025, cu o primă creștere importantă chiar în 2023.

Controlul dezvoltării de produse și a vânzărilor mărcilor de volum din VW Group a fost gândit astfel încât mărcile să poată ocupa segmente de piață cât mai diversificate, fără să mai existe canibalizări ale clienților, așa cum s-a întâmplat în trecut între VW și Skoda, în perioda în care brandurile aveau o independență mult mai mare unele față de celelalte.

viewscnt
Afla mai multe despre
vw group
skoda
seat
cupra
vanzari vw