Renault Group a decis să-și revizuiască în creștere previziunile pentru 2023

Renault Group a decis să-și revizuiască în creștere previziunile pentru 2023
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 29 iun 2023

Thierry Pieton, CFO-ul  grupului Renault a anunțat, într-o conferință de presă, că își majorează perspectivele financiare pentru anul 2023, ca urmare a performanțelor peste așteptări din prima jumătate a acestui an. Detaliile primului semestru vor fi anunțate luna viitoare.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Renault Group, companie care deține și marca Dacia, a anunțat că își revizuiește în creștere marja operațională pentru acest an, de la „peste 6 procente” la intervalul între 7 și 8%, iar fluxul de numerar operațional din perimetrul Auto, de la 2 miliarde, cât fusese estimat anterior, la 2,5 miliarde euro. Compania precizează că majorarea „este determinată în principal de calitatea mixului de vânzări datorat succesului noilor noastre lansări și politicii comerciale centrate pe valoare”.

Directorul financiar al grupului Renault a explicat că principala cauză a îmbunătățirilor vine de la mixurile de prețuri ale vehiculelor, care au crescut ca urmare a contextului și prin prisma noilor lansări, dar sunt implicate și reducerile de costuri și reorganizările din cadrul Renaulution. Thierry Pieton a mai spus că profitul operațional a crescut peste așteptări în prima jumătate a anului, ceea ce a determinat noile previziuni, iar pentru a doua jumătate a anului se așteaptă la rezultate similare cu cele din primele șase luni, confirmând că rezultatele sunt sustenabile și pe termen lung. În 2024, Renault pregătește noi lansări, între care SUV-ul electric Scenic, noul R5 și a treia generație Duster „care este un eveniment foarte important pentru noi”.

„Renault Group atinge niveluri record de performanță. Aceste rezultate sunt consecința unei strategii centrate pe valoare și a unui angajament neclintit al echipelor, în ultimii 3 ani, față de planul strategic Renaulution care transformă în profunzime Grupul. Astfel, Renault Group își îmbunătățește perspectivele financiare pentru acest an, grație eforturilor continue de reducere a costurilor și ofensivei de produse fără precedent în istoria sa. Această ofensivă de produse, pentru toate mărcile noastre, abia a început și va îmbunătăți și mai mult performanța Grupului, conducând în același timp o transformare unică pentru a deveni următoarea generație de companie auto”, a transmis Luca de Meo, CEO Renault Group.

Renault Group va publica rezultatele semestriale pe 27 iulie 2023.

VIDEO & FOTO Cum arată uzina Dacia înainte de startul producției noului Duster CITEȘTE ȘI VIDEO & FOTO Cum arată uzina Dacia înainte de startul producției noului Duster

După primele cinci luni ale anului, compania a vândut 898.400 de vehicule, cu 17% mai multe decât în 2022, în perioada similară, creșterea fiind de peste 130.000 de vehicule, în timp ce cota de piață la nivel global a grupului s-a majorat la 2,6%. Cele două mărci majore ale grupului, Renault și Dacia au înregistrat creșteri de două cifre. Dacia a vândut 280.200 vehicule, în urma unei creșteri de 34,6%, cu peste 72.000 mai multe decât în urmă cu un an, iar Renault a crescut cu 12,6%, la un volum total de 604.700 vehicule, adică un plus de 68.000 de unități.

Rezultatul vânzărilor după primele șase luni este de așteptat să depășească pragul de un milion de vehicule vândute pentru întreg grupul, cu peste 300.000 de unități pentru Dacia și peste 700.000 de vehicule vândute pentru Renault.

viewscnt
Afla mai multe despre
renault
profit renault group
rezultate dacia
vanzari renault