Renault Megane dispare. Va fi înlocuit de două modele Dacia

Renault Megane dispare. Va fi înlocuit de două modele Dacia
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 30 mar 2024

Modelul Renault Megane, o mașină compactă care s-a vândut în patru generații până acum, își încheie viața sub forma care a consacrat-o, ca vehicul cu motoare cu combustie.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Renault va părăsi segmentul compact al mașinilor cu ardere internă luna viitoare, când încetează producția în uzina din Spania. Acest tip de caroserie nu va mai avea un urmaș în gama francezilor, însă modelul Megane E-Tech, care este de asemenea, o mașină compactă, dar cu trăsături de crossover, va duce mai departe numele devenit celebru.

VIDEO&FOTO Noi imagini spectaculoase lansate - Austriecii înaintează puternic cu tunelurile \ CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Noi imagini spectaculoase lansate - Austriecii înaintează puternic cu tunelurile "Daniela și Alina", la cel mai dificil tronson de autostradă

Grupul Renault a decis să nu părăsească însă definitiv segmentul, astfel că locul lui Megane va fi luat de cele două modele pe care Dacia le va lansa peste doi ani, cunoscute sub numele de cod C-Neo, conform datelor analizate de Profit.ro.

Primul model Megane a fost lansat în 1995, acesta înlocuind la acel moment modelul Renault 19. A devenit rapid un best seller și a fost derivat în diverse versiuni de caroserii, începând cu sedan și terminând cu monovolumul Scenic.

Vânzările modelului compact al Renault au înregistrat un volum foarte mare pentru prima generație, cu peste 5 milioane de unități, însă popularitatea acestuia a scăzut abrupt de la a doua generație în sus, ajungând la mai puțin de un milion de exemplare pentru modelul aflat astăzi în vânzare, ca urmare a scăderii masive a interesului clienților pentru astfel de caroserii.

Mașini electrice în Europa: Dacia Spring a ieșit din Top 10, chinezii au urcat la 20% din piață. Mașinile diesel - la minim istoric, înlocuite de mașini electrice sau hibrid CITEȘTE ȘI Mașini electrice în Europa: Dacia Spring a ieșit din Top 10, chinezii au urcat la 20% din piață. Mașinile diesel - la minim istoric, înlocuite de mașini electrice sau hibrid

Cea mai controversată generație a fost cea cu numărul doi, având un design ieșit din comun, care a generat cunoscutele dispute și discuții pe marginea aspectului nonconformist.

Continuarea poveștii Megane cu modelul electric E-Tech a fost decizia lui Luca de Meo, noul CEO al Renault Group, care a schimbat soarta acestui model ce ar fi trebuit să fie un crossover tipic și să poarte alt nume. Luca de Meo a crezut în popularitatea numelui Megane, pentru a atrage publicul către primul model electric de nouă generație, însă până în acest moment decizia nu pare să fi fost una fericită.

viewscnt
Afla mai multe despre
renault megane
dacia c-neo
masina compacta