Revenire spectaculoasă a vânzărilor Dacia, în Franța, pe o piață în continuă scădere

Revenire spectaculoasă a vânzărilor Dacia, în Franța, pe o piață în continuă scădere
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 2 feb 2021

Înmatriculările Dacia din Franța, cea mai mare piață a mărcii, și-au revenit vertiginos în prima lună a acestui an, la un volum comparabil cu lunile bune dinainte de pandemie.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Lansarea noilor generații Sandero și Sandero Stepway au stimulat revenirea vânzărilor Dacia pe piața din Franța, acolo unde valurile pandemiei de coronavirus au afectat serios piața de automobile. Potrivit datelor oficiale, Dacia a înmatriculat în prima lună a anului 2021 un volum de 11.417 autoturisme, cu 95% mai multe decât în aceeași lună din 2020, depășind chiar și nivelul din 2019. Creșterea este una abruptă deoarece, în urmă cu un an, intrarea în vgoare a noilor norme de emisii și introducerea unui nou sistem bonus/malux au afectat vânzările mărcii românești, care scădea atunci cu 38%. Rezultatul vine după o lună decembrie care a adus o nouă scădere mărcii (-31%), cu un volum de aproape 9.000 de unități înmatirculate.

CONFIRMARE Volkswagen pierde primul loc, Toyota redevine, după 5 ani, cel mai mare constructor auto mondial CITEȘTE ȘI CONFIRMARE Volkswagen pierde primul loc, Toyota redevine, după 5 ani, cel mai mare constructor auto mondial

Performanța Dacia este cu atât mai importantă, cu cât întreaga piață de automobile din Franța a înregistrat un nou declin, de 5,8%, comparativ cu anul anterior, pe fondul restricțiilor generate de coronavirus. Grupurile franceze au raportat o scădere cumulată de 10 procente, Dacia fiind singura excepție. Ca urmare, Renault Group reușește să aibă o lună cu 2,1% mai bună decât anul trecut, însă marca Renault vine cu o scădere de 21 de procente. Principalul efect este o creștere a cotei de piață a Dacia, la 9%, aproape dublu față de cea din ianuarie 2020. Singura explicație a acestei evoluții remarcabile a Dacia este interesul foarte mare al francezilor pentru noile modele, în ianuarie fiind cumulate, cel mai probabil, livrările și înmatriculările comenzilor din ultima lună a lui 2020.

Printre mărcile străine de pe piață care au reușit să obțină creșteri ale vânzărilor se numără BMW (+2%), Mercedes (+3%), Ford (10%) sau Skoda (11%).

Franța a încheiat anul 2020 cu o scădere a pieței auto de 25,5%, la un volum total de 1,65 milioane de autoturisme. Dacia a fost chiar mai afectată, cu un declin de 30% și un volum de 412.000 unități, cu circa 130.000 unități mai puține decât anul anterior.

viewscnt
Afla mai multe despre
inmatriculari franta
dacia franta
vanzari dacia
sandero franta