Scandalul continuă. Pro Infrastructura: CNAIR a reziliat contractul pentru lotul 3 al Autostrăzii Lugoj - Deva (A1). Compania de drumuri nu a anunțat încă nimic

Scandalul continuă. Pro Infrastructura: CNAIR a reziliat contractul pentru lotul 3 al Autostrăzii Lugoj - Deva (A1). Compania de drumuri nu a anunțat încă nimic
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 28 aug 2019

Asociația Pro Infrastructura anunță că CNAIR a reziliat contractul cu asocierea de pe Lotul 3 al Autostrăzii A1 Lugoj - Deva, cel mai probabil din surse apropiate de constructor. CNAIR nu a anunțat încă oficial acest demers, dar ministrul Răzvan Cuc anunțase pe 14 august că a dat 10 zile termen constructorilor pentru a remedia unele deficiențe ale autostrăzii, înainte de a face recepția.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

Lotul 3 din sectorul Lugoj - Deva, al Autostrăzii A1, Sibiu - Nădlac, ar putea fi deschis circulației publice, după ce compania de drumuri a decis să rezilieze contractul cu constructorul. Segmentul de drum a fost finalizat, dar ministerul susține că există mai multe deficiențe ale șoselei, constatate de consultantul angajat de minister.

Din acest motiv, CNAIR a refuzat să recepționeze lotul, punând o condiție suplimentară, de mărire a perioadei de garanție de la 4 la 10 ani. A trimis, după cum a anunțat Răzvan Cuc, o solicitare de remediere a deficiențelor constatate, ameninând că, dacă nu sunt făcute aceste remedieri, se va rezilia contractul, iar CNAIR va prelua în administrare drumul. Acum, cei de la Pro Infrastructura au transmis această informație, spunând că ministrul Transporturilor a șantajat constructorul. Pe de altă parte, ei au criticat faptul că CNAIR nu a preluat autostrada de la constructor, argumentând că deficiențele se puteau remedia și cu traficul deschis.

„La 16 zile de când tronsonul de 21 km aflat la un procent fizic de 99% putea fi dat în trafic, ministrul Cuc și executanții lui din CNAIR au persistat în șantajarea constructorului și obligarea acestuia de a accepta o extindere a garanției tuturor lucrărilor de la 4 la 10 ani, neluând în calcul în niciun moment deschiderea autostrăzii.”

FOTO Mercedes-Benz a semnat contractul cu Primăria Capitalei și va livra 130 de autobuze CITEȘTE ȘI FOTO Mercedes-Benz a semnat contractul cu Primăria Capitalei și va livra 130 de autobuze

Pro Infrastructura mai susține că, prin această reziliere, statul român va pierde și garanția de 4 ani. În plus, constructorul urmează să dea în judecată statul român, care ar putea duce „daune de zeci de milioane”, ce vor fi plătite de România.

Pe 12 august, CNAIR a inaugurat Lotul 4 al A1 Lugoj - Deva, însă pentru a putea circula pe acest lot, șoferii aveau nevoie de conexiunile necesare, care se aflau pe Lotul 3. Ministrul Cuc a decis să preia pe bază de proces-verbal (încheiat unilateral, fără semnătura constructorului) bretelele de legătură, astfel cei 22 de km de pe Lotul 4 au devenit circulabili. Din autostrada A1 Sibiu - Nădlac mai lipsesc acum cei 21 de km din Lotul 3, finalizați dar închiși, precum și Lotul 2, circa 8 km, care nu a fost încă licitat.

viewscnt
Afla mai multe despre
autostrada sibiu - nadlac
a1
lot 3 a1
finalizare autostrada lugoj - deva
tuneluri pentru ursi
holdea margina