SEAT trimite un schimb în șomaj, la uzina din Barcelona, din cauza blocajelor din industria electronicelor

SEAT trimite un schimb în șomaj, la uzina din Barcelona, din cauza blocajelor din industria electronicelor
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 28 dec 2020

SEAT, marcă ce aparține grupului Volkswagen, a fost afectată de problemele industriei de electronice și va fi obligată să oprească producția de automobile în principala uzină, în Martorell, Spania.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Blocajele din industria de electronice, anunțate deja de Volkswagen, afectează și mărcile din cadrul grupului german. SEAT a fost nevoită să programeze o întrerupere parțială a producției în uzina din apropiere de Barcelona, în Martorell, din lipsă de componente. Informația nu a fost anunțată oficial, ci a fost preluată de presa spaniolă, care citează un e-mail trimis de șefii uzinei. În principala uzină a SEAT, aflată în apropiere de sediul central al companiei, se produce modelul principal al mărcii, Leon, și versiunea sa sportivă Cupra Leon, precum și SUV-ul Formentor. Practic, compania spaniolă va trimite acasă un schimb, începând din 25 ianuarie.

Ca urmare a modificărilor de producție, fabrica va produce numai 600 de automobile pe zi, în loc de 900 cât asamblează în acest moment. Oprirea este programată până în aprilie, astfel că vor fi pierdute circa 18.000 de automobile.

Potrivit acelorași surse, o parte din angajați vor merge să lucreze pe alte linii, unde sunt produse modele de clasă B, Arona și Ibiza. Aceste modele nu sunt afectate de criza prin care trec furnizorii de componente electronice. Restul angajaților vor fi trimiși în șomaj tehnic. Compania a precizat că va încerca să recupereze pierderile în cursul anului viitor.

Comisia Europeană a aprobat, cu unele condiții, fuziunea dintre FCA și PSA. Operațiunea va crea al patrulea producător mondial de automobile CITEȘTE ȘI Comisia Europeană a aprobat, cu unele condiții, fuziunea dintre FCA și PSA. Operațiunea va crea al patrulea producător mondial de automobile

Uzina principală a SEAT a atins recordul de producție în 2019, cu peste 500.000 de vehicule asamblate, însă a fost nevoită să diminueze producția la circa 350.000 de unități, din cauza pandemiei de coronavirus. Pentru anul viitor estimările vorbesc despre circa 480.000 de vehicule.

Volkswagen a anunțat că producția de automobile a grupului a fost afectată de blocajele din industria de semiconductori, fiind afectate uzine ale grupului din China, America de Nord și Europa. Cauza blocajului este chiar revenirea neașteptat de rapidă a industriei auto.

„Blocajele masive ale furnizorilor de semiconductori cauzează perturbări considerabil pentru constructori pe tot globul la nivelul producției de vehicule. Ca rezultat al pandemiei de Covid-19 și a scăderilor vânzărilor din industria auto, producătorii de top de semiconductori au realocat capacităților de producție clienților din alte sectoare, precum electronicele de consum. Cu toate acestea, piața de automobile s-a recuperat acum semnificativ, iar industria, inclusiv Volkswagen Group, se confruntă cu un blocaj al componentelor electroncie solicitate”, a transmis VW în urmă cu câteva zile. Potrivit anunțului, modelele afectate sunt cele bazate pe platforma MQB, ale Volkswagen, VW Vehicule Comerciale, Skoda, SEAT și, într-o măsură limitată, Audi. „Facem orice ne stă în putere pentru a minimiza pierderile de producție și pentru a asigura că livrările normale către clienți pot fi reluate pe cât posibil de repede”, au mai spus șefii VW.

viewscnt
Afla mai multe despre
seat
somaj tehnic industria auto
blocaj electronice
vw
mqb