Serbia poate lua fața României, intrând în rândul țărilor producătoare de automobile electrice cu câteva luni înainte ca Ford să demareze producția noului LCV electric Courier, la Craiova

Serbia poate lua fața României, intrând în rândul țărilor producătoare de automobile electrice cu câteva luni înainte ca Ford să demareze producția noului LCV electric Courier, la Craiova
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 29 apr 2022

Uzina Fiat din Serbia, în care sunt fabricate acum modele Fiat 500, va fi ținta unor investiții în valoare de aproape 200 de milioane de euro, pentru a fi modernizată în vederea construirii unui autovehicul electric.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares, a semnat un acord cu președintele Serbiei, Aleksandar Vicic, prin care companie se obligă să investească 190 de milioane de euro în uzina pe care o deține în Kragujevac. Serbia deține în continuare un pachet de 33% din uzina de automobile în care erau asamblate, cândva, mașinile Polski Fiat. Acolo sunt fabricate în prezent automobilele Fiat 500L, însă în locul acestora va fi adus un model complet nou, care nu a fost dezvăluit deocamdată. Producția va începe la jumătatea anului 2024.

Serbia ar putea lua fața României, intrând în rândul țărilor producătoare de automobile electrice cu câteva luni înainte ca Ford să demareze producția noului LCV electric Courier, la Craiova.

Potrivit informațiilor transmise de Stellantis, uzina va putea produce și un al doilea model, în funcție de solicitările pieței, pe măsură ce capacitatea va fi extinsă.

Tavares a vorbit despre noua platformă electrică ce va fi dezvoltată de companie și pe care va fi construit noul automobil. „Această nouă platformă pentru vehicule electrice se va potrivi perfect cu produsele din categoriile A, B și C și va îmbunătăți soluțiile eficiente și curate pentru mobilitatea urbană ale mărcilor noastre”, a spus Carlos Tavares.

Dacia Sandero pierde locul 1 în Europa. Dacia Spring a ajuns din urmă Renault Zoe și VW ID.4 CITEȘTE ȘI Dacia Sandero pierde locul 1 în Europa. Dacia Spring a ajuns din urmă Renault Zoe și VW ID.4

Stellantis și-a propus ca până în 2030 să producă exclusiv automobile electrice pentru piața din Europa.

Președintele Vučić a declarat că „prin semnarea acordului de astăzi, Serbia va juca un rol cheie în implementarea planului strategic Dare Forward 2030 al Stellantis - unul dintre cei mai importanți producători de automobile din lume. Decizia acestui gigant din industria auto de a moderniza fabrica din Kragujevac ne oferă oportunitatea de a deveni un producător de frunte de mașini electrice și astfel să schimbe foarte mult imaginea Serbiei.”

viewscnt
Afla mai multe despre
stellantis
fiat electric
uzina stellantis serbia
carlos tavares