Toyota și Suzuki vor produce un SUV împreună

Toyota și Suzuki vor produce un SUV împreună
scris 1 iul 2022

Parteneriatul dintre Toyota și Suzuki se lărgește printr-o nouă înțelegere parafată de cele două companii, care are ca obiect dezvoltarea și producția de autovehicule în India.

Cea mai mare companie auto din lume, Toyota, a anunțat continuarea parteneriatului cu Suzuki, o companie mai mică dar care domină piața din India, care marchează lărgirea alianței încheiate în 2017. Cele două companii au început în urmă cu cinci ani dezvoltarea de tehnologii pentru vehicule electrice, precum și în domeniul vehiculelor compacte. De asemenea, cele două derulează activități comune de achiziții la nivel global. Parteneriatul lor se extinde acum cu dezvoltarea și producția unui SUV complet nou, în centrul Toyota Kirloskar, din India. Odată lansat pe piață, modelul va fi vândut de ambele mărci, cu sigla proprie, prin intermediul rețelelor proprii. În timp ce compania Maruti Suzuki este liderul pieței de automobile, Toyota nu are nici măcar 5% din piață și spera ca lucrurile să se schimbe în bine, prin acest parteneriat.

Modelul produs în India urmează să fie exportat și pe alte piețe, după cum spun cei de la Toyota, ceea ce înseamnă că acesta ar putea ajunge și în Europa, cu atât mai mult cu cât SUV-ul va fi echipat cu motor mild hibrid și full hybrid, produse de Toyota.

Noul model ar putea împrumuta o serie de trăsături și elemente de la micul SUV Raize (foto), pe care l-a lansat în urmă cu trei ani pe piața din japonia, acesta având sub 4 metri, o dimensiune potrivită pentru cerințele clienților din India. Dezvoltată cu tehnologii și componente de pe piața locală, mașina ar putea ajunge și la un preț corespunzător pentru această țară.

VIDEO Prima mașină complet autonomă a fost testată în România CITEȘTE ȘI VIDEO Prima mașină complet autonomă a fost testată în România

„Suntem încântați să anunțăm noul SUV cu Suzuki, o companie care are o lungă istorie a implicării locale în afacerile din India. Astăzi, industria auto se confuntă cu provocări diverse precum electrificarea și neutralitatea de carbon. Prin valorificarea punctelor tari ale Toyota și Suzuki pentru a oferi clienților indieni o varietate de opțiuni, sperăm să contribuim la reducerea emisiilor de CO2 și să realizăm o societate în care «nimeni nu este lăsat în urmă» și «oricine se poate mișca liber»”, a declarat Akio Toyoda, președintele Toyota.

Anul trecut, patru modele Suzuki au fost în topul vânzărilor: Wagon R, Swift, Baleno și Alto, marca japoneză împreună cu partenerii de la Maruti având, de altfel, alte trei modele în Top 10, în care doar Hyundai Creta (locul 6) și Tata Nexon (locul 10) au fost modele ale altor mărci.

viewscnt
Afla mai multe despre
toyota
suzuki
suv india
suv toyota
toyota hibrid