ULTIMA ORĂ Renault, proprietarul Dacia, se retrage din China

ULTIMA ORĂ Renault, proprietarul Dacia, se retrage din China
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 14 apr 2020

Renault Group a anunțat că a luat o decizie strategică importantă, în urma căreia activitatea din China va suferi modificări esențiale. Compania își va vinde acțiunile deținute într-un joint-venture cu firma Dongfeng și va retraga marca Renault de pe piață. Vor fi menținute doar vehiculele comerciale, prin intermediul unei companii deținute cu Brilliance Automotive.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară
Metode eficiente de purificare a aerului – lampa catalitică, asul din mânecă care distruge moleculele poluante, nu le acoperă CITEȘTE ȘI Metode eficiente de purificare a aerului – lampa catalitică, asul din mânecă care distruge moleculele poluante, nu le acoperă

Renault Group și-a stabilit o nouă strategie pentru China. Din această nouă strategie reiese că francezii se vor concentra pe piața chineză pe autovehicule comerciale ușoare (LCV) și pe vehicule electrice. Primul pas pe care îl va face Renault în acest sens este să vândă pachetul de acțiuni pe care îl deținea în cadrul Dongfeng Renault Automotive Company Ltd (DRAC) partenerilor de la Dongfeng. Imediat după tranzacție, DRAC va înceta orice activitate legată de marca Renault.

Cum e să lucrezi pentru companii din Silicon Valley – experiența personală a unui inginer software de la Gemini Solutions CITEȘTE ȘI Cum e să lucrezi pentru companii din Silicon Valley – experiența personală a unui inginer software de la Gemini Solutions

Va rămâne funcțional businessul Renault Brilliance Jinbei Automotive Co., Ltd. (RBJAC), prin intermediul căruia sunt produse și vândute autovehicule comerciale ușoare.

Cele mai sigure semnături electronice în contextul creșterii importanței tranzacțiilor la distanță CITEȘTE ȘI Cele mai sigure semnături electronice în contextul creșterii importanței tranzacțiilor la distanță

Businessul cu autovehicule electrice va funcționa în continuare prin eGT New Energy Automotive Co., Ltd (eGT) și Jiangxi Jiangling Group Electric Vehicle Co. Ltd (JMEV). Compania eGT este cea care produce Renault K-ZE, mașina electrice ce va fi vândută și în Europa sub numele Dacia Spring.

Renault Group a anunțat că deja a ajuns la un acord preliminar cu Dongfeng pentru vânzarea pachetului de 50% pe care îl deține în DRAC și pentru încetarea activităților de producție și comerciale sub marca Renault pe piața chineză, prin această companie.

În același timp, Renault va asigura în continuare servicii de aftersales celor aproximativ 300.000 de clienți din China care dețin mașini Renault, prin dealerii săi și prin dealerii Alianței Renault Nissan Mitsubishi.

Planurile privind autoturismele de pasageri pe piața din China vor fi anunțate ulterior, într-un program pe termen mediu.

Renault și Dongfeng vor coopera altături de Nissan la dezvoltarea unei noi generații de motoare, prin livrarea de componente către DRAC și prin licențierea de motoare diesel către Dongfeng Automobile. Renault și Dongfeng vor coopera și în domeniul vehiculelor inteligente conectate.

Despre afacerea cu vehicule comerciale, Renault spune că mizează pe o piață în creștere, care anul trecut a avut 3,3 milioane de unități. Renault Brilliance Jinbei Automotive, lansată în 2017, este apreciată ca “brațul înarmat al Grupului” pe piața LCV din China. Afacerea mizează pe notorietatea mărcii Jinbei, care are 1,5 milioane de clienți în China, cu un volum de 162.000 de unități vândute anul trecut. RBJA va lansa alte 5 noi modele cu ajutorul Renault, până în 2023 și își propune inclusiv să exporte. Renault deține 49% în această companie.

Referitor la afacerea cu vehicule electrice, Renault spune că acest segment va acoperi un sfert din piața chineză în 2030, anul trecut find vândute 860.000 de astfel de vehicule în China.

Pe această piață, Renault vinde vehicule cu succes din 2011 și a atins un volum de 270.000 de autoturisme în acest interval. În acest moment, produce Renault City K-ZE, în cadrul eGT, unde este parteneră cu Nissan și Dongfeng (50% Alianța - 50% Dongfeng). Renault spune că mașina va deveni model global, o versiune a sa, bazată pe conceptul Dacia Spring, urmând să fie lansată în 2021 în Europa.

De asemenea, Jiangxi Jiangling Group Electric Vehicle Co. Ltd (JMEV) este celălalt business prin care Renault este prezentă pe piața de vehicule electrice din China, companie în care este acționar majoritar (50%) alături de Jianling (37%) și un fond de investiții în agricultură dețint de statul chinez (13%). Compania produce patru modele electrice sub brand propriu, Jianling. Renault spune că JMEV va acoperi 45% din piața chineză de vehicule electrice în 2022.

Potrivit Renault Group, noua strategie vizează “îmbunătățirea avantajelor competitive pentru a susține prezența pe termen lung în piața chineză” și pentru maximizarea sinergiilor cu Nissan în cadrul noului concept “leader-follower” introdus în Alianța Renault Nissan Mitsubishi. În cadrul acestui concept, lider pe piața din China a fost desemnat Nissan.

“Deschidem un nou capitol în China. Ne vom concentra pe vehicule electrice și vehicule comerciale ușoare, cei doi principali piloni pentru mobilitatea curată a viitorului și pentru a susține mai eficient relațiile cu Nissan”, a declarat Francois Provost, președinte pentru regiunea China în cadrul Renault Group.

viewscnt
Afla mai multe despre
renault china
renault se retrage din china