ULTIMA ORĂ Și Fitch retrogradează Renault, proprietarul Dacia. Risc de noi deteriorări dacă măsurile de izolare și opririle de producție vor fi prelungite

ULTIMA ORĂ Și Fitch retrogradează Renault, proprietarul Dacia. Risc de noi deteriorări dacă măsurile de izolare și opririle de producție vor fi prelungite
scris 28 mar 2020

Agenția de evaluare financiară Fitch Ratings a retrogradat ratingul pentru datoriile pe termen lung ale Renault, de la "BBB minus" la "BB plus".

Noul rating are asociată o perspectivă "negativă", a precizat agenția de evaluare.

"Retrogradarea reflectă punctul nostru de vedere că pandemia de COVID-19 va afecta câștigurile și fluxul de numerar ale Renault în 2020. Scenariul actual al Fitch prevede o încetinire semnificativă a economiei globale în trimestrul al doilea, ceea ce va afecta vânzările de noi vehicule în prima jumătate a acestui an. Ne așteptăm la o revenire a vânzărilor în a doua jumătate a acestui an și în 2021, dar la un nivel mai mic decât preconizam anterior", consideră Fitch Ratings, preluată de Agerpres.

FOTO VW își schimbă din nou sigla: separă literele V de W, pentru a sugera „distanțarea socială” CITEȘTE ȘI FOTO VW își schimbă din nou sigla: separă literele V de W, pentru a sugera „distanțarea socială”

Agenția de evaluare adaugă că perspectiva "negativă" asociată ratingului Renault reflectă riscul unei noi deteriorări a profilului de credit al Renault dacă măsurile de izolare și opririle de producție care au legătură cu COVID-19 se vor prelungi, afectând și mai mult operațiunile și lichiditatea companiei.

În urmă cu zece zile, ca și Ford România, Automobile Dacia, controlată de Renault, a închis temporar producția de la Mioveni.

La acest moment, Renault ia în calcul un ajutor de stat din partea Franței, dar exclude o renaționalizare. În perioada crizei economice globale din 2008 - 2009, Renault a primit un suport de 3 miliarde de euro de la guvern, sub forma unui împrumut cu dobândă redusă.

Statul francez a naționalizat Renault pe 1 ianuarie 1945, după ce l-a arestat pe Louis Renault, acuzându-l de colaborare cu regimul nazist. În 1996, compania a fost privatizată din nou. În acest moment, Guvernul Franței deține 15% din companie, dar are un număr dublu de drepturi de vot.

Luna trecută, și agenția de evaluare financiară Moody's a coborât, cu o treaptă, de la "Baa3" la "Ba1", ratingul atribuit Renault, grupul francez proprietarul Dacia, la categoria "junk" (nerecomandat pentru investiții), cu perspectivă stabilă, după ce anul trecut producătorul auto francez a înregistrat primele pierderi din ultimii zece ani.

"Pe baza estimările companiei pentru 2020, care anticipează un declin suplimentar al marjei operaționale, și pe fondul slăbiciunii continue a mediului operațional, nu ne așteptăm ca Renault să-și poată restabili pe termen mediu marja operațională la un nivel viabil", se arată în comunicatul Moody's.

VIDEO Tarom a început curățenia. A adus prima nouă aeronavă ATR CITEȘTE ȘI VIDEO Tarom a început curățenia. A adus prima nouă aeronavă ATR

Instituția precizează că perspectiva stabilă anticipează continuarea politicii fiscale prudente de către Renault, nivelul adecvat al lichidităților și îmbunătățirea rezultatelor financiare.

Renault a anunțat rezultatele financiare pentru 2019, cu scăderi pe mai multe planuri, dintre care cea mai importantă este intrarea pe pierdere, prima din istoria recentă a companiei, în ultimii zece ani.

Ministrul francez de Finanțe, Bruno Le Maire, a avertizat Renault să nu închidă fabrici și să nu recurgă la concedieri în Franța, după ce, în urma publicării rezultatelor financiare dezamăgitoare, directorul general interimar al companiei Clotilde Delbos nu a exclus posibilitatea ca producătorul auto să închidă unele uzine. Statul francez este principalul acționar al Renault, cu o participație de 15%.

Profit.ro a relatat anterior că începutul anului le-a adus producătorilor auto primul declin al vânzărilor pe piața din Europa din ultimele 5 luni, în contextul în care cererea pentru anumite modele a fost afectată de schimbări importante de taxare în mai multe țări. De asemenea, introducerea unor limite mai drastice ale emisiilor a condus la înmatriculări masive în decembrie, făcute de dealeri. Înmatriculările Dacia au scăzut de peste 4 ori mai rapid decât piața europeană în ansamblu.

Astfel, Dacia a înregistrat un recul de 31,4% pe piața din Europa față de ianuarie 2019, cu doar 30.475 de unități înmatriculate, rezultat anticipat de altfel de scăderi pe piețele principale, Germania, Franța și Marea Britanie. De asemenea, cota de piață a mărcii a coborât la 2,7%, de la 3,6%. Potrivit unor informații din piață, compania a scos din ofertă motorul 1.3 Tce, 4x4, din motive ce țin de emisii, acesta fiind retras și din producție. Ca urmare, clienții au avut la dispoziție o ofertă redusă de motorizări, ceea ce a condus la scăderea cererii.

viewscnt
Afla mai multe despre
moody's
renault