Uzina de la Mioveni produce mașini Renault pentru Africa de Sud, Orientul Mijlociu, Ucraina sau Rusia. Va fi una dintre cele mai mari uzine de vehicule din Europa și cea mai mare a mărcii Renault în regiune

Uzina de la Mioveni produce mașini Renault pentru Africa de Sud, Orientul Mijlociu, Ucraina sau Rusia. Va fi una dintre cele mai mari uzine de vehicule din Europa și cea mai mare a mărcii Renault în regiune
scris 17 ian 2019

Dacia a început construcția noilor clădiri la Mioveni, în care vor fi puse în funcțiune noi spații pentru presaj sau vopsitorie, astfel încât să poată crește ritmul de producție la circa 74 de automobile pe oră, respectiv 79 de automobile pe oră cu tot cu SKD-urile construite pentru Algeria. Compania va cheltui 25 de milioane de euro primite de la statul român sub formă de ajutor de stat, dar investiția totală se va ridica la circa 100 de milioane de euro, astfel încât la finalul anului 2020, începutul anului 2021, fabrica să poată produce 406.000 de automobile pe an.

Extinderea producției la peste 400.000 de mașini se află în centrul atenției companiei, conform noului director general al Automobile Dacia și șef al Group Renault România, Cristophe Dridi.

 

Va fi una dintre cele mai mari uzine de vehicule din Europa, din punct de vedere al capacității de producție, și cea mai mare a mărcii Renault în regiune, iar locurile de muncă vor fi suplimentate, cel puțin la nivel de intenție, cu 300 de poziții.

FOTO Dezastru în materie de siguranță auto la testele EuroNCAP: Fiat Panda, zero stele, Jeep Wrangler, 1 stea CITEȘTE ȘI FOTO Dezastru în materie de siguranță auto la testele EuroNCAP: Fiat Panda, zero stele, Jeep Wrangler, 1 stea

În prezent, uzina din Mioveni produce, în cea mai mare parte a timpului, modelul Duster, care a acoperit 70% din producție, în 2018 (236.921 unități), restul modelelor fiind cele din familia Logan, plus Sandero și Sandero Stepway. Potrivit directorului Dridi, în acest moment producția Dacia de la Pitești conține 1% mașini cu logo-ul Renault, care sunt expediate în Africa de Sud, Orientul Mijlociu, Ucraina sau Rusia. De asemenea, o parte din producție este reprezentată de kiturile de caroserie semicomplete care merg în Algeria, pentru a fi asamblate sub sigla Renault.

Creșterea producției ar putea însemna, însă, o creștere a ponderii modelelor Renault în totalul uzinei. Deși nu există deocamdată informații oficiale, creșterea vânzărilor Dacia din ultimii ani nu ar fi suficientă pentru a acoperi cele peste 50.000 de unități fabricate la Mioveni peste 2 ani. De aici deducem că va fi vorba ori despre un nou model Dacia, ori despre alte modele ale mărcii Renault.

Vârful de producție al uzinei Dacia din Mioveni a fost în 2013, când au ieșit de pe liniile de fabricație 342.620 vehicule. De atunci, producția a scăzut până anul trecut, 2018 fiind primul an de creștere, la un volum total de 335.262 unități și 33.656 de SKD-uri pentru Algeria. Uzina este, însă, din cauza acestor kituri, la capacitate maximă, iar inteția companiei este ca uzina din Algeria să-și producă singură caroseriile, iar uzina din Mioveni să folosească capacitatea rămasă liberă pentru automobile complete.

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
dacia
cristophe dridi
uzina dacia
renault
duster
sandero stepway