Vânzările grupului Renault au scăzut în trimestrul al treilea, dar cele mărcii Dacia au crescut

Vânzările grupului Renault au scăzut în trimestrul al treilea, dar cele mărcii Dacia au crescut
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 25 oct 2019

Renault a publicat cifrele complete privind situația financiară a grupului după trei trimestre, după ce anunțase, în urma unei ședințe a board-ului, câteva date sumare, care arătau un declin al veniturilor.

Evenimente:
21 martie - Maraton Profit News TV Economia Sustenabila (ediția a II-a) – cu sprijinul: ACUE, Auchan, Liberty, OMV Petrom, Romgaz, Tinmar Energy, Transgaz, Hidroelectrica, Borsec, Nuclearelectrica
26 martie - Maraton Medika TV Inovație în estetică - cu sprijinul: Regina Maria
28 martie - Eveniment Profit.ro IMM (ediția a IV-a) - cu sprijinul: CEC Bank, Raiffeisen Bank, Porsche Finance Group Romania (Sharetoo - Abonamentul Auto), UniCredit Bank, Garanti BBVA și REI Grup

Urmărește-ne și pe Google News

Renault Grup a realizat 11,2 miliarde euro venituri în trimestrul al treilea, cu 1,6% mai puțin decât cu un an înainte, în special din cauza vânzărilor în scodere: 852.198 vehicule, cu 4,4% mai puține. Fără declinul generat de retragerea din Iran, scăderea a fost de numai -1,8%. După trei trimestre, grupul are venituri de 39,3 miliarde euro, cu 5,1% mai mici față de anul trecut.

Vânzările din Europa ale Renault Group au fost cu 3,4% mai mici față de trimestrul trei din 2018, pe o piață aflată în creștere în perioada similară. Compania pune scăderea pe seama introducerii WLTP.

ULTIMA ORĂ Program de guvernare PNL: Liberalii reiau ideea construirii autostrăzii Comarnic - Brașov în parteneriat public-privat, abandonată brusc de Guvernul Dăncilă. Plus, inel feroviar pentru București CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Program de guvernare PNL: Liberalii reiau ideea construirii autostrăzii Comarnic - Brașov în parteneriat public-privat, abandonată brusc de Guvernul Dăncilă. Plus, inel feroviar pentru București

În afara Europei, Renault Group a înregistrat de asemenea scăderi, dar mai mici decât restul pieței, potrivit datelor remise de companie, respectiv  -5,4%, influențate masiv de oprirea vânzărilor din Iran. Fără această piață, scăderea grupului în afara Europei a fost de 0,3%.

Pe piețele din Eurasia, vânzările Renault Group au crescut cu 5,1%, inclusiv în Rusia (+6,1%).

Pe piața din China, scăderea grupului francez a fost de 15,5%, mult sub nivelul pieței, care a avut un declin de -5%.

În total, vânzările Renault Group în primele 9 luni ale anului s-au ridicat la 2,79 milioane vehicule, cu 6% mai puține decât anultrecut.

Veniturile generate de Avtovaz au fost de 9,66 miliarde euro, în trimestrul al treilea, în scădere cu 3,9%, la fel și vânzările către parteneri, Nissan și Daimler, cu 5,5%.

Previziunile pentru ultimul trimestru prevăd un declin de 4 procente pentru întreaga piață auto, la final de an, și maxim 1% pentru piața din Europa. În aceste condiții, Renault Group și-a revizuit țintele pentru acest an la 3 - 4% scădere a veniturilor, în timp ce marja operațională va scădea la 5%.

Vânzările Dacia în acest context au fost foarte bune, contribuind la limitarea declinului companiei Renault. În trimestrul al treilea, Dacia a vândut 166.176 vehicule, cu 9,3% mai multe față de anul trecut, în timp ce pe întreaga perioadă de 9 luni, vânzările au ajuns la 563.268 unități, cu 6,2% mai multe față de anul trecut.

Vânzările grupului Renault au scăzut în trimestrul al treilea, dar cele mărcii Dacia au crescut

Pe piața din România, grupul Renault a vândut în primele nouă luni ale acestui an un număr de 52.871 de vehicule, ceea ce plasează România pe locul 15 în clasamentul celor mai importante piețe pentru grupul francez.

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia
renault