Volkswagen dublează marketingul digital, taie drastic rețeaua de agenții care gestionează brandul la nivel global și pregătește un nou design de brand

Volkswagen dublează marketingul digital, taie drastic rețeaua de agenții care gestionează brandul la nivel global și pregătește un nou design de brand
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 29 nov 2018

Marca Volkswagen vrea să-și îmbunătățească eficiența marketingului cu 30% în următorii doi ani, în condițiile în care va menține neschimbat bugetul. Compania mizează pe dublarea procentului de marketing digital.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
27 mai - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast

Volkswagen va crește bugetul alocat digitalului în media mix la aproximativ 50%, după ce în 2015 acesta era de numai 25%. Asta înseamnă circa 750 de milioane de euro pentru digital, din totalul de 1,5 miliarde de euro, sumă ce va rămâne constantă în următorii doi ani. Potrivit explicațiilor oficiale, compania va miza pe video, elementele de acest tip urmând să crească de 5 ori. Măsura vine pe fondul unei creșteri a mesajelor tot mai personalizate adresate clienților.

Volkswagen mai spune că va reduce rețeaua de agenții care gestionează brandul la nivel global, de la circa 40 la doar 3. Pentru zona Europa și America de Sud a fost desemnat Omnicom Group, WPP se va ocupa de piața din SUA și Canada, iar Cheil va coninua să gestioneze brandul în China.

Din partea companiei vor fi, de anul viitor, patru noi centre de comandă, Berlin, New York, Sao Paulo și Beijing. Fiecare va avea 100 - 200 de angajați care se vor ocupa de campanii integrate, de la dezvoltare de conținut de la strategie la implementare și distribuție”. VW spune că acest mod va permite realizarea campaniilor globale.

FOTO Rolls-Royce a lansat oficial noul SUV de lux Cullinan pe piața din România. La ce preț este vândut CITEȘTE ȘI FOTO Rolls-Royce a lansat oficial noul SUV de lux Cullinan pe piața din România. La ce preț este vândut

Jurgen Stackmann, director în board-ul companiei, responsabil cu vânzările, spune că marca va fi gestionată într-un mod mai centralizat. „Transformarea avansată a VW, care va deveni evidentă pentru clienții noștri anul viitor, odată cu premiera mondială a modelului ID., va schimb fundamental marketingul nostru”.

Jochen Sengpiehl, Chief Marketing Officer (CMO) Volkswagen Passenger Cars spune la rândul lui că marca va comunica mult mai direct cu clienții, față de perioada anterioară, când comunicarea directă era apanajul dealerilor.

Anul viitor, marketingul se va contra pe noile modele Golf și ID., pe serviciile digitale de care vor beneficia clienții acestor mașini. Compania dezvoltă cu noii parteneri de la Diconium o platformă (un fel de magazin virtual) de pe care clienții vor putea cumpăra servicii și produse.

Anul viitor va fi prezentat noul design de brand, care are ca scop reîntinerirea și modernizarea mărcii, noutățile fiind pregătite pentru primăvara anului 2019.

Volkswagen dublează marketingul digital, taie drastic rețeaua de agenții care gestionează brandul la nivel global și pregătește un nou design de brand

viewscnt
Afla mai multe despre
vw
marketing volkswagen
marketing digital
media mix