Hidroelectrica și-a majorat de 7 ori numărul de clienți de retail. 90% dintre aceștia sunt casnici, cărora le-a furnizat 2,15% din energia produsă

Hidroelectrica și-a majorat de 7 ori numărul de clienți de retail. 90% dintre aceștia sunt casnici, cărora le-a furnizat 2,15% din energia produsă
Florin Rusu
Florin Rusu
scris 10 aug 2022

Hidroelectrica, compania cu cea mai bună ofertă concurențială de energie electrică, de 0,68 lei/KWh (identică prețului plafonat pentru consumatorii casnici cu un consum mai redus de 100 KWh/lună), și-a majorat în prima jumătate de an de 7 ori numărul de clienți pe care îi alimentează în calitate de furnizor. 90% dintre noii consumatori sunt casnici, relevă date analizate de Profit.ro.

Evenimente:
21 martie - Maraton Profit News TV Economia Sustenabila (ediția a II-a) – cu sprijinul: ACUE, Auchan, Liberty, OMV Petrom, Romgaz, Tinmar Energy, Transgaz, Hidroelectrica, Borsec, Nuclearelectrica
26 martie - Maraton Medika TV Inovație în estetică - cu sprijinul: Regina Maria
28 martie - Eveniment Profit.ro IMM (ediția a IV-a) - cu sprijinul: CEC Bank, Raiffeisen Bank, Porsche Finance Group Romania (Sharetoo - Abonamentul Auto), UniCredit Bank, Garanti BBVA și REI Grup

Urmărește-ne și pe Google News

Energia livrată în calitate de furnizor de Hidroelectrica a fost de aproape 1,7 TWh, reprezentând aproximativ o pătrime din energia produsă în primul semestru, estimată a fi în scădere cu 30% față de cea din perioada similară a anului trecut. Majoritatea energiei livrate a fost către clienții non-casnici mari, 1,49 TWh, către clienții casnici ajungând doar 150 GWh sau 2,15% din producția companiei.

Transgaz se teme că nu va exista gaz suficient pe BRM în această iarnă și oferă peste un miliard de lei pe gazul de import necesar echilibrării SNT CITEȘTE ȘI Transgaz se teme că nu va exista gaz suficient pe BRM în această iarnă și oferă peste un miliard de lei pe gazul de import necesar echilibrării SNT

Dacă, pe 1 ianuarie, Hidroelectrica deservea în calitate de furnizor 30.221 de consumatori, din care 26.640 - casnici, 1.953 - non-casnici mici și 1.628 - non-casnici mari, la finalul primului semestru, numărul acestora se majorase de 7 ori, la 209.475, din care 188.124 - clienți casnici, 3.898 - clienți non-casnici mici și 17.453 clienți non-casnici mari.

Aproximativ 161,5 mii din cei 179 mii de clienți noi din prima jumătate a anului, 90%, sunt clienți casnici, 84 de mii dintre aceștia fiind preluați în primul trimestru, iar 77 mii în cel de-al doilea. Reducerea numărului în cel de-al doilea trimestru, în pofida prețurilor mai mari din ofertele concurențiale ale celorlalți furnizori poate fi pusă pe legislația adoptată de guvern prin care a prelungit plafonarea, și implicit compensarea, prețului la energie electrică pentru consumatorii casnici până pe 31 martie 2023, nemaicontând atât de mult prețul din contractul semnat cu furnizorul.

Consumatorii casnici care au migrat către Hidroelectrica sunt consumatori cu un consum mai ridicat. Dacă datele pe primul trimestru, cu consum de iarnă, arată un consum mediu de 129,5 KWh/lună pe consumator casnic deservit, din cele de pe cel de-al doilea trimestru, cu un consum de obicei mai redus, rezultă o majorare a acestuia cu 47%, la 190 KWh/lună. Iar cum contactele au fost semnate în toată această perioadă, nu la începutul său, consumul pe client casnic este net superior, unii dintre aceștia beneficiind de furnizarea de energie de către Hidroelectrica numai o lună sau două, și nu trei.

ANUNȚ Începe reducerea consumului de gaze CITEȘTE ȘI ANUNȚ Începe reducerea consumului de gaze

Consumatorii care au migrat către Hidroelectrica au întâmpinat inițial dificultăți ca urmare a faptului că producătorul de energie hidro, care vinde energie angro, nu avea pusă la punct logistica necesară unei astfel de majorări a numărului de clienți de retail.

Astfel, potrivit companiei, în primul semestru a fost înregistrat un număr de 230 de încălcări ale termenului de emitere a ofertelor de furnizare.

Totodată, numărul total de plângeri privind facturarea fost de 8.167 în primul trimestru și de 17.094 în cel de-al doilea, dintre care, susține Hidroelectrica, doar 5755 au fost întemeiate, majoritatea, 5.750, în perioada aprilie-iunie 2022.

Presiunea pusă pe activitatea logistică a Hidroelectrica rezultă și din numărul ridicat de apeluri telefonice înregistrate prin centrul de telefonie (call-center): 225.411 în primul trimestru și 272.339 în cel de-al doilea.

Dintre acestea au fost preluate doar o pătrime: 60.532 în perioada ianuarie-martie și 69.005 în perioada aprilie-iunie.

Analist: Apple va vinde cel mult 1,5 milioane de exemplare din prima cască de AR în primul an CITEȘTE ȘI Analist: Apple va vinde cel mult 1,5 milioane de exemplare din prima cască de AR în primul an

Timpul de așteptare până la preluare a fost de aproape 14 minute în primul trimestru și de 3 minute și 40 secunde în trimestrul al doilea.

Dacă prețul de furnizare către consumatorii casnici este de 0,25 lei/KWh (0,68 lei/KWh cu tot cu tarife, taxe și TVA), în primul trimestru al anului, pe piața angro, prețul mediu de vânzare a energiei electrice realizat de Hidroelectrica a fost de 2,6 ori mai ridicat, de 655,4 lei/MWh, în creștere cu 134,3% față de aceeași perioadă a anului precedent, în condițiile în care energia electrică totală vândută de Hidroelectrica a atins 3,20 TWh în primul trimestru, în scădere cu 30% față de aceeași perioadă a anului precedent. În primul trimestru, compania a furnizat către clienții casnici 43 GWh (1,34% din cantitatea vândută).

Compania, controlată de Ministerul Energiei cu 80% din capital, a terminat primul trimestru al anului cu un profit net consolidat de 1,29 miliarde lei, în creștere cu 70,1% față de perioada similară din 2021, și o cifră de afaceri de 2,35 miliarde lei, cu 65,7% mai mare.

viewscnt
Afla mai multe despre
furnizare
hidroelectrica
facturare
call-center