RAPORT 20% dintre companiile din România nu au auzit până în prezent de GDPR

RAPORT 20% dintre companiile din România nu au auzit până în prezent de GDPR
Profit.ro
Profit.ro
scris 24 mai 2018

O companie din cinci, din România, nu au auzit până în prezent de Regulamentul General privind Protectia Datelor (GDPR), deși a rămas o zi până la implementarea acestor norme, potrivit noului Raport European privind Plățile, realizat de Intrum și publicat joi.

Evenimente:
21 martie - Maraton Profit News TV Economia Sustenabila (ediția a II-a) – cu sprijinul: ACUE, Auchan, Liberty, OMV Petrom, Romgaz, Tinmar Energy, Transgaz, Hidroelectrica, Borsec, Nuclearelectrica
26 martie - Maraton Medika TV Inovație în estetică - cu sprijinul: Regina Maria
28 martie - Eveniment Profit.ro IMM (ediția a IV-a) - cu sprijinul: CEC Bank, Raiffeisen Bank, Porsche Finance Group Romania (Sharetoo - Abonamentul Auto), UniCredit Bank, Garanti BBVA și REI Grup

Urmărește-ne și pe Google News

GDPR a fost conceput de Uniunea Europeană (UE) în scopul protejării datelor personale ale cetățenilor din statele membre. Implementarea lui este obligatorie pentru toate companiile care gestionează date personale ale cetățenilor din UE până cel târziu în data de 25 mai, scrie News.ro

Însă, 21% dintre companiile din România anticipează că implementarea normelor GDPR va afecta comportamentul de plată, potrivit raportului.

Peste 9.000 de români și-au cumpărat locuințe prin Programul Prima Casă 2018. Majoritatea au ales apartamente cu două camere CITEȘTE ȘI Peste 9.000 de români și-au cumpărat locuințe prin Programul Prima Casă 2018. Majoritatea au ales apartamente cu două camere

”Media la nivel European în ceea ce privește acest subiect este de doar 14%, iar România se află pe locul doi din punct de vedere al procentajului, fiind depășită pe acest subiect doar de Marea Britanie, aceasta din urmă înregistrând 31 de procente în rândul companiilor care anticipează un impact crescut al GDPR în comportamentul de plată”, se arată în raport.

Chiar dacă IMM-urile și corporațiile din România se așteaptă la influențe serioase din partea GDPR, acestea sunt optimiste în ceea ce privește impactul măsurilor legislative asupra mediului de afaceri.

”Media la nivel European atunci cand vine vorba despre optimismul companiilor referior la efectele GDPR este de doar 8%, pe când în România se ridică la 19%. În rest, 23% dintre companiile românești intervievate declară că GDPR nu va avea impact asupra afacerilor, 10% dintre acestea sunt pesimiste și previzionează un impact negativ iar 20% dintre companii declară că nu mai au auzit de GDPR până acum”, se arată în raport.

În ceea ce privește sumele alocate de către companiile din România pentru implementarea GDPR, 15% dintre acestea spun ca au investit între 1 – 1.000 euro iar 8% între 1.000 – 50.000 euro. Restul de 77% dintre companiile intervievate au declarat fie că nu au avut costuri de implementare GDPR, fie că nu le cunosc.

viewscnt
Afla mai multe despre
gdpr