Al treilea cel mai bogat polonez, Michal Solowow, fost pilot de raliu, își trimite un manager specializat în vânzări să-i conducă firma din România

Al treilea cel mai bogat polonez, Michal Solowow, fost pilot de raliu, își trimite un manager specializat în vânzări să-i conducă firma din România
scris 4 iul 2017

Omul de afaceri Michal Solowow, al treilea cel mai bogat polonez cu o avere de 2,7 miliarde dolari, care controlează grupul Barlinek, lider mondial în producția de parchet stratificat, și-a trimis un membru al board-ului, din Polonia, care a lucrat anterior 10 ani la operațiuni de stimulare a vânzărilor atât în Balcani, cât și în vestul Europei, să-i administreze compania din România, Barlinek Onești. În luna martie, Profit.ro a anunțat că firma a funcționat pe pierderi în 2013-2015. Anul trecut, însă, a fost pe profit.

Noul manager al filialei Barlinek din Onești lucrează din 2007 în cadrul grupului, fiind specializat în vânzări, după ce anterior a condus vânzările la Kronospan

Michal Solowow (foto jos), fost pilot de raliu (vicecampion al Europei și al Poloniei), este acționar majoritar la mai multe companii poloneze, printre care și Barlinek, Cersanit și Echo Investment.

Barlinek a preluat firma Diana Forest din Bacău în 2008 de la grupul imobiliar spaniol Martinsa-Fadesa, cu 23 milioane de euro, înființând astfel subsidiara Barlinek România.

Miliardarul Hans Rausing, locul 73 în top Forbes, își unește două firme din România, un business de 10 milioane euro, pentru mai multă forță de negociere cu furnizorii și clienții CITEȘTE ȘI Miliardarul Hans Rausing, locul 73 în top Forbes, își unește două firme din România, un business de 10 milioane euro, pentru mai multă forță de negociere cu furnizorii și clienții

La acel moment, miliardarul polonez era deja prezent pe piața din România, cumpărând, în 2006, prin Cersanit, pachetul majorutar de acțiuni al Romanceramn Roman, cu 2,3 milioane de euro. 

Grupul Barlinek este lider în producția de parchet stratificat în lume, cu o capacitate de producție de peste 9 milioane de metri pătrați anual.

Cel mai important produs este parchetul tiplu stratificat Barlinek din specii de lemn nobil european și exotic, vândut în 55 de țări de pe 5 continente.

În 2015, subsidiara din România a Barlinek, cu 265 de angajați, a avut o cifră de afaceri de 102,8 milioane lei, dar o pierdere de 7,3 milioane lei.

Și în precedenții doi ani firma a înregistrat pierderi (5 milioane lei în 2014 și 19,8 milioane lei în 2013), după un profit de 22,8 milioane lei în 2012.

Anul trecut, firma a reintrat pe profit, cu un rezultat net de 16,8 milioane lei, la afaceri de 124 milioane lei.

viewscnt
Afla mai multe despre
barlinek
raliu
solowow