Grupul Kering se concentrează pe reducerea datoriei și pe relansarea Gucci, după vânzarea diviziei de cosmetice și parfumuri către L’Oréal

Grupul de lux Kering, proprietarul brandului Gucci, intenționează să își reducă datoria și să revigoreze mărcile sale principale, în special Gucci, după vânzarea diviziei de produse cosmetice către L’Oréal pentru 4 miliarde de euro, a declarat directorul general Luca de Meo, la summitul MF Fashion din Milano, transmite Reuters.
Alatura-te Profit InsiderJoin Profit Insider
Grupul Kering se concentrează pe reducerea datoriei și pe relansarea Gucci, după vânzarea diviziei de cosmetice și parfumuri către L’Oréal

Foto dreamstime.com

”Reducerea datoriei este o prioritate pentru conducere, la fel ca revitalizarea brandurilor, în special Gucci”, a spus de Meo, care a preluat conducerea grupului în septembrie. El a subliniat că obiectivul este de a consolida segmentul de modă, dar și de a face grupul ”mai puțin dependent de ciclurile modei”.

Numeroase licee cu predare în limba română din regiunea Cernăuți, închise de autoritățile din Ucraina CITEȘTE ȘI Numeroase licee cu predare în limba română din regiunea Cernăuți, închise de autoritățile din Ucraina

CEO-ul a precizat că această strategie va fi susținută prin investiții în domenii cu volatilitate redusă, cum ar fi segmentul wellness, unde Kering explorează noi oportunități de afaceri împreună cu L’Oréal, scrie News.ro.

”Este un sector care crește de două ori mai rapid decât piața globală a luxului și se aliniază foarte bine cu profilul clienților noștri”, a explicat de Meo, adăugând că wellness-ul este doar primul pas dintr-o serie de noi direcții strategice pentru grup.

Vânzarea este considerată un pas esențial pentru reducerea datoriei nete a Kering, care se ridica la 9,5 miliarde de euro la sfârșitul lunii iunie, la care se adaugă aproximativ 6 miliarde de euro în obligații de leasing. Mișcarea vine la mai puțin de două luni după ce Luca de Meo a preluat conducerea grupului, promițând ”să raționalizeze și reorganizeze” activitățile pentru a evita retrogradarea ratingului de credit.

Divizia Kering Beauté, creată în 2023 pentru a diversifica veniturile dincolo de brandul Gucci, a înregistrat o pierdere operațională de 60 de milioane de euro în prima jumătate a anului 2025. În același timp, vânzările Gucci au scăzut cu 25% față de anul anterior, pe fondul slăbirii cererii din China.

One United Properties raportează vânzări și pre-vânzări rezidențiale în valoare de 137,7 milioane euro în primele nouă luni din 2025 CITEȘTE ȘI One United Properties raportează vânzări și pre-vânzări rezidențiale în valoare de 137,7 milioane euro în primele nouă luni din 2025

Analiștii spun că L’Oréal a profitat de contextul favorabil pentru a încheia o afacere avantajoasă cu un Kering aflat sub presiune financiară.

”Divizia Luxe a L’Oréal este într-un moment de forță, iar licențele pentru parfumuri și produse de frumusețe asociate brandurilor Kering oferă un potențial uriaș”, a spus Bruno-Roland Bernard, profesor la Institut Français de la Mode.

Tranzacția, consiliată de Evercore și Centerview pentru Kering și de Bank of America și Rothschild pentru L’Oréal, este așteptată să se finalizeze în prima jumătate a anului 2026.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News
NewsLetter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la newsletter:

Citeste in continuare
Imobil de prestigiu situat pe strada Emanoil Porumbaru
  • {literal}{/literal} băi

De vânzare
2.600.000 €
Ultimele ştiri
De weekend
Curs BNR
1 EUR5.0831 -0.00010.00 %
1 USD4.3835 +0.0093+0.21 %
1 GBP5.8393 -0.0149-0.25 %
1 CHF5.5054 -0.0022-0.04 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

News.ro
Playtech.ro
APARTAMENT 2 CAMERE - FLOREASCA - GRADINA INTERIOARA - COMISION 0%
  • {literal}{/literal} dormitor
  • {literal}{/literal} baie

De vânzare
216.408 €
Cele mai citite