Medie de vârstă de peste 15 ani pentru flota Tarom

Medie de vârstă de peste 15 ani pentru flota Tarom
Liviu Iancu
Liviu Iancu
scris 20 ian 2016

Cele 23 de avioane care compun flota Tarom au o medie de vârstă de peste 15 ani, iar cele mai vechi dintre ele, două Airbus-uri A310, au fost cumpărate în urmă cu 24 de ani și au zburat până acum mai mult de 47.000 ore, reiese dintr-un document guvernamental. Printre aeronavele companiei sunt și două Boeing 737-300, achiziționate în 1994, ajunse la un "palmares" de peste 60.000 de ore în aer.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

Dintre cele 23 de aeronave ale Tarom, 14 sunt de tip jet - două Airbus 310, patru Boeing 737-300 și patru Boeing 737 - 700, iar nouă dintre ele, de tip turbo prop - șapte ATR42-500 și două ATR72-500.

Două dintre Boeing-urile 737-300 au mai mult de 60.000 de ore de zbor și au fost cumpărate de Tarom în urmă cu 22 de ani, iar cele două Airbus A310, surori cu cel care s-a prăbușit în 1995 la Balotești, au peste 50.000, respectiv peste 47.000 de ore de zbor. Acestea din urmă fac parte din flota Tarom din anul 1992.

Alte două Boeing-uri 737-300 au fost achiziționate în anul 1993 și au zburat până acum 55.000, respectiv 56.000 de ore. Ceva mai noi, aeronavele Boeing 737-700 au intrat în flota Tarom în 2004, două dintre ele zburând 35.000 de ore, iar celelalte două peste 43.000 de ore.

Record pentru Airbus: 635 aeronave livrate în 2015 CITEȘTE ȘI Record pentru Airbus: 635 aeronave livrate în 2015

Mult mai bine cu "kilometrajul" stau cele două ATR 72-500, cumpărate în 2009 și care au la activ în jur de 13.000 de ore de zbor.

Nicolae Demetriade, care a condus Tarom în perioada 2001-2002, dar și o jumătate de ani în 2013, a declarat pentru Profit.ro că aeronavele Tarom, chiar dacă sunt bine întreținute tehnic, dar cu costuri mari, au un consum de kerosen cu 10-20% mai mare decât cele de ultimă generație.

Tarom își propune să înceapă un program de optimizare a flotei care presupune înlocuirea anumitor tipuri de aeronave cu altele mai performante, fie prin închiriere operațională, fie prin cumpărare, fie prin combinarea anumitor tipuri de operațiuni.

 

viewscnt
Afla mai multe despre
tarom
flota
varsta