Aproximativ 85% din locomotivele folosite de CFR Călători pentru transportul pasagerilor au o vechime cuprinsă între 30 și 50 de ani, iar alte 13% au între 25-30 ani, timp în care parcurg milioane de kilometri. Anul acesta au fost înregistrate mai multe incidente cu călători pe calea ferată, iar CFR Călători a achiziționat în ultimii 10 ani doar 3 locomotive electrice noi.
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
Potrivit unor documente oficiale ale Ministerului Transporturilor, analizate de Profit.ro, inventarul parcului de locomotive al Societății Naționale de Transport Feroviar de Călători ”CFR Călători” SA cuprinde un total de 750 de astfel de unități. Din acest total, peste 450 de locomotive, de diverse tipuri, sunt folosite zilnic.
Luând în calcul data fabricației, reiese că trei sferturi din locomotive (75%) au peste 35 de ani. Dintre acestea, 35% au între 40-45 de ani, iar 10% au între 45-50 de ani.
Conform sursei citate, lipsa investițiilor a condus la îmbătrânirea parcului feroviar, dar și la efectuarea cu întârziere a reperațiilor de tip industrial a locomotivelor. Pentru a compensa lipsa investițiilor, CFR Călători a fost nevoită să recurgă doar la reparații suplimentare în unitățile proprii.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV O nouă idee a Guvernului Tudose: ”Casa de Comenzi a României” care să colecteze produse locale pentru piața internă și export. Denumirea amintește de un sistem al PCRRelevant pentru consecințele unei astfel de situații este cazul locomotivei care circula pe ruta Bacău-Suceava și care, la 20 mai, înainte de a ajunge în gara din Roman, a luat foc în mers. Potrivit datelor citate, locomotiva respectivă a fost dată în folosință în martie 1983, iar ultima reparație industrială a acesteia a avut loc în martie 2010, deci după 27 de ani de la fabricație. După reparație, în ultimii 7 ani, până la incendiu, locomotiva respectivă a mai parcurs aproape un milion de kilometri (930.000 km), transportând călători pe calea ferată.
Și în luna iulie, trenul de călători InterRegio 1696, care circula pe ruta Timișoara-București, a rămas în câmp, după ce legătura dintre vagoane și cele două locomotive (din față și spate) s-a rupt.
CITEȘTE ȘI DOCUMENT Cinci bănci au lansat un "Cod de Bune Practici Bancare în Relația cu Debitorii Consumatori"În aceste condiții, CFR Călători a cumpărat în ultimii 10 ani doar 3 locomotive electrice noi.
Compania CFR Călători CFR Călători a încheiat anul trecut cu venituri proprii, aferente transportului feroviar, de aproape 1,2 miliarde lei, în creștere cu 7% față de 2015, și cu un profit de 1,2 milioane de lei, în linie cu rezultatele bugetate.