Autoritățile guvernamentale își propun să crească numărul turiștilor americani și europeni care vizitează România într-un ritm anual de 3%, iar încasările din turismul internațional într-un ritm mediu anual de 2%. În acest context, infrastructura turistică "încă nu excesiv de dezvoltată" este considerată un avantaj al României.
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
Un document guvernamental oficial arată că România dispune de produse și resurse turistice care nu au fost promovate și comercializate suficient la nivel național și internațional, iar obiectivele specifice ale promovării turistice în perioada următoare pornesc de la consolidarea marketingului local și dezvoltarea marketingului global.
Astfel, unul din cele mai importante obiective stabilite pentru anii următori de către autoritățile în domeniu este obținerea unei balanțe excedentare a plăților pentru turism și călătorii ale României.
Acest obiectiv, arată sursa citată, poate fi obținut prin creșterea încasărilor din turismul intemațional într-un ritm mediu anual de 2%, pentru următorii 4 ani, precum și prin creșterea circulației turistice din Europa de Vest și din America de Nord într-un ritm mediu anual de 3%.
În acestă din urmă privință, autoritățile consideră că potențialul de piață este mare, deoarece mai mult de jumătate din populația ce călătorește în străinătate de pe piețele țintă - SUA, Marea Britanie, Rusia, Germania, ltalia, Franța, Austria, Ungaria - nu ar exclude să aleagă Romania pentru vacanță, iar mai mult de un sfert (29%) nu are nici un dubiu în privința efectuării unei vacanțe în țara noastră.
Aceștia din urmă sunt considerați grupul de potențial principal pentru România, ridicându-se la 94 milioane de călători în piețele sursă. Cele mai mari grupuri de potențial principal se regăsesc în piețele mari ca SUA, Marea Britanie, Germania. În toate cele trei țări cel puțin 20% din călători își imaginează că ar putea vizita România, dar în Austria procentul este 36%, iar în Ungaria 60%.
CITEȘTE ȘI ANT caută în Republica Moldova personal care să lucreze la vară în hotelurile și restaurantele din stațiunile româneștiÎn același timp, autoritățile își planifică proiecte de familiarizare a turiștilor potențiali din principalele piețe turistice din Asia de Sud-Est cu atracțiile turistice din România și dezvoltarea interesului acestora pentru vizitarea României.
Guvernanții au în vedere totodată creșterea cu 15%, până în anul 2020, a gradului de ocupare a facilităților de cazare din stațiunile de odihnă și de tratament din România.
Obiectivele specifice în această privință constau în reducerea sezonalității prin stimularea interesului turiștilor români pentru petrecerea sfârșitului de săptămână sau a vacanțelor scurte, primăvara și toamn, în zone turistice din țară.
Conform sursei citate, potențialul intern este de asemenea mare, deoarece 83% din români își petrec cu precădere vacanțele în România, iarjumătate dintre ei toate concediile.
Autoritățile estimează că aproximativ 60% din români consideră ca încă nu au văzut destul din țara lor, iar 80% dintre cei care călătoresc cu precădere în țară ar dori să vadă mai multe locuri din țară înainte de a încerca o destinație în străinătate.
Infrastructura turistică “încă nu excesiv de dezvoltată” este considerată drept avantaj al României.
Potrivit planului citat, există trei diferențiatori de bază, deosebit de atractivi si motivanți pentru turiștii interni și pentru cei din țările-țintă: natura nealterată și aproape virgină, viața rurală autentică și un mediu cultural unic în lume.
În privința avantajului naturii nealterate, autoritățile enumeră parcurile naturale bine protejate, peisajele sălbatice minunate, zonele cu floră și/sau faună rară, dar și “infrastructuri turistice încă nu excesiv de dezvoltate”.
CITEȘTE ȘI FOTOREPORTAJ Profit.ro | Aeroportul Zaventem din Bruxelles, imagini desprinse parcă dintr-o eră post-atomicăÎn România, zonele cele mai spectaculoase se găsesc în jurul munților Carpați, în zonele de deal intra-carpatice și în Delta Dunării, arată documentul.
Viața rurală autentică prin care pot fi atrași turiștii ar consta în tradiții străvechi încă vii, viața rurală simplă și sănătoasă, alimentele locale organice, arhitectura locală tipică și sărbători populare diverse.
Aceste elemente se găsesc, practic, în majoritatea zonelor rurale ale țării, dar ies ]n evideb'[ în zone ca Maramureș, Bucovina sau Transilvania.
Prin cultura unică în lume guvernanții au în vedere situri înscrise în Patrimoniul Universal UNESCO, moștenirea istorică latină și bizantină, castele sau cetăți fortificate, mânăstirile pictate și bisericile din lemn, locuri de patrimoniu cultural cu origine germanică și centrele vechi bine păstrate ale orașelor.
Guvernul, mai precizează documentul, este în curs de finalizare a Strategiei de promovare turistică pentru perioada 2016-2020, iar după consultarea cu asociațiile reprezentative din turism, va prezenta public obiectivele în domeniu.