Proiecte ANAF pentru 2020 - aplicație pentru dispozitive mobile, programare on-line la nivel național și introducerea de seminare web (Webinar)

Proiecte ANAF pentru 2020 - aplicație pentru dispozitive mobile, programare on-line la nivel național și introducerea de seminare web (Webinar)
Marius Oncu
Marius Oncu
scris 16 mar 2020

ANAF desfășoară anul acesta mai multe proiecte a căror implementare ar trebui să asigure beneficii rapide în relația cu plătitorii de taxe și impozite. Printre acestea, potrivit datelor furnizate de ANAF la cererea Profit.ro, sunt dezvoltarea unei aplicații pentru dispozitive mobile, implementarea serviciului de programare on-line la nivel național, precum și introducerea serviciului de Seminare Web (Webinar), care ar trebui să înlocuiască treptat întâlnirile cu contribuabilii ce sunt organizate în prezent față-în-față de către unitățile fiscale.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

Proiectele de anul acesta vor fi derulate cu resurse umane și financiare proprii ale ANAF și Centrului Național pentru Informații Financiare (CNIF) din cadrul Ministerului Finanțelor.

Astfel de proiecte au fost implementate si anul trecut. Printre acestea, a fost implementat un sistem unitar de gestionare a cozilor în unitățile fiscale, a fost extins numărul unic de telefon la nivel național și au fost create puncte unice de contact.

În timp ce o parte dintre proiectele de anul trecut au fost finalizate (ex. QW36, QW40, QW43, QW53, QW54), celelalte, alături de inițiative noi ale ANAF, au fost preluate în cadrul Programului de Beneficii Rapide II, pentru anul 2020.

Câștigul salarial mediu net a scăzut în ianuarie CITEȘTE ȘI Câștigul salarial mediu net a scăzut în ianuarie

Programului de Beneficii Rapide II (2020)

Nr. crt.

QW nr.

Denumire proiect QW

Obiectiv proiect

1

QW 1

Proiect pilot privind stimularea conformării voluntare dedicat persoanelor fizice

Creșterea conformării voluntare;

proiectul a preluat activități din cadrul proiectului QW35

2

QW 2

Revizuirea PS23 și modificarea Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 1338/2008

Îmbunătățirea canalelor de comunicare/oferire a serviciului de asistență contribuabili, scurtarea timpului de răspuns la solicitările contribuabililor;

proiectul a preluat obiectivul proiectului QW47

3

QW 3

Implementarea serviciului de programare on-line la nivel național

Oferirea unui nou serviciu contribuabililor;

proiectul a preluat activități din proiectul QW42

4

QW 4

Dezvoltarea etapizată a Call-center-ului

Oferirea de servicii noi contribuabililor și îmbunătățirea serviciului de asistență telefonică a contribuabililor oferit prin Call-center în vederea creșterii gradului de satisfacție a contribuabililor;

proiectul a preluat QW41, QW51 și QW55

5

QW 5

Carta drepturilor și obligațiilor și campanii de conștientizare cu privire la acestea

Creșterea gradului de conștientizare a contribuabililor cu privire la drepturile și obligațiile care le revin;

proiect nou derulat la nivel central și teritorial;

6

QW 6

Dezvoltarea unei aplicații pentru dispozitivele mobile

Oferirea unui nou serviciu;

proiect nou derulat la nivel central împreună cu Centrul Național pentru Informații Financiare;

7

QW 7

Implementarea serviciului de Seminare Web (Webinar) pentru întâlnirile cu contribuabilii

Oferirea unui nou serviciu și înlocuirea treptată a întâlnirilor cu contribuabilii ce sunt organizate în prezent față-în-față de către unitățile fiscale;

proiect nou derulat la nivel central împreună cu Centrul Național pentru Informații Financiare;

8

QW 8

Efectuarea de campanii de conștientizare privind serviciile oferite

Conștientizarea contribuabililor și a angajaților cu privire la utilitatea serviciilor oferite de Agenție;

proiect nou derulat la nivel central împreună cu personal din cadrul unităților fiscale;

9

QW 9

Elaborarea și publicarea Declarației de servicii

Comunicarea angajamentelor asumate de Agenție în ceea ce privește serviciile oferite contribuabililor;

proiect nou derulat la nivel central;

ULTIMA ORĂ Florin Cîțu: Plata impozitelor pe proprietate se amână până la 30 iunie 2020 CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Florin Cîțu: Plata impozitelor pe proprietate se amână până la 30 iunie 2020

Programului de Beneficii Rapide I (2019)

Cele 11 proiecte cu beneficii rapide implementate de ANAF în 2019 au vizat, în principal, migrarea contribuabililor către servicii moderne. De exemplu, s-a  implementat un sistem unitar de gestionare a cozilor în unitățile fiscale, s-a extins numărul unic de telefon la nivel național, s-au creat puncte unice de contact, etc.

Nr. crt.

QW nr.

Denumire proiect QW

Obiectiv proiect

1

QW 35

Crearea la nivel central a unei echipe responsabile cu analiza comportamentală

Crearea unei echipe care să analizeze comportamentul contribuabililor în vederea dezvoltării de strategii care vor avea un impact asupra conformării fiscale a contribuabililor

2

QW 36

Asigurarea unor metode de auto-servire în unitățile fiscale cu personal de sprijin

Creșterea numărului de utilizatori ai serviciilor electronice

3

QW 38

Implementarea unui sistem unitar de gestiune a cozilor

Eficientizarea serviciilor oferite la sediile unităților fiscale

4

QW 40

Planificarea și implementarea de activități menite să încurajeze folosirea serviciilor electronice de către contribuabili

Creșterea numărului de utilizatori ai serviciilor electronice

5

 

Comasate QW 41

 

 

QW 51

 

QW 55

 

Extinderea numărului unic de telefon la nivel național – Call-center

 

Extinderea serviciilor de tip call center la nivelul structurilor teritoriale, județene și regionale

Modificarea modului de comunicare cu contribuabilii prin Call-center

 

Posibilitatea ca ANAF să poată apela înapoi contribuabilii care apelează Centrul telefonic de asistență

Crearea cadrului legal pentru a putea oferi prin Call-center informații confidențiale

Stabilirea cadrului legal privind comunicarea informațiilor sensibile sau confidențiale contribuabililor, prin intermediul Call center-ului

6

QW 42

Crearea unui punct unic de contact în fiecare unitate fiscală; Asigurarea spațiului adecvat pentru întâlniri directe

Eficientizarea serviciilor oferite la sediile unităților fiscale

7

QW 43

Identificarea nevoilor diferitelor segmente de contribuabili

Identificarea cerințelor de servicii pentru fiecare segment de contribuabili

8

QW 47

Revizuirea PS23 și modificarea Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 1338/2008

Propunerea de modificare a procedurii de sistem PS 23 privind îmbunătățirea canalelor de comunicare/oferire a serviciului de asistență contribuabili, scurtarea timpului de răspuns la solicitările contribuabililor

9

QW 52

Revizuirea rolului Panelului consultativ

Consultări ale contribuabililor pentru identificarea cerințelor de servicii

10

QW 53

Creșterea nivelului de contact cu reprezentanții contribuabililor

Organizarea de întâlniri cu contribuabilii, cu practicienii în vederea identificării cerințelor de servicii

11

QW 54

Crearea unei strategii de migrare a contribuabililor către mediul electronic

Creșterea numărului de utilizatori ai serviciilor electronice

 

viewscnt
Afla mai multe despre
anaf
ministerul finantelor
cnif
proiecte