Linia de producție măști de protecție sanitară inaugurată în pandemie, în aprilie 2020, la Uzina de Produse Speciale (UPS) din Dragomirești, județul Dâmbovița, este în conservare la sediul uzinei, iar investiția este caracterizată de conducerea unității drept „pierdere totală”.
Producătorul de componente Forvia Hella România a confirmat pentru Profit.ro decizia de închidere a unității din Iași, în care sunt dezvoltate produse pentru industria auto. Cauza acestei decizii ține de „condițiile dificile ale industriei auto din Europa”.
Schrack Technik România, filiala grupului austriac Schrack Technik GMBH, unul dintre cei mai importanți jucători (producător și distribuitor) de pe piața de echipamente electrice de joasă tensiune a finalizat investiția de peste 15 milioane de euro în construcția unui nou centru logistic și birouri office.
Brandul de mașini electrice Polestar, desprins din Volvo și listat pe bursa Nasdaq, a primit o finanțare din partea principalului acționar, Li Shufu, fondatorul grupului Geely, printr-o achiziție de acțiuni publice. Compania va utiliza banii pentru cerințele de capital de lucru și pentru alte scopuri generale.
Contakt, companie activă în retailul de accesorii pentru telefoane mobile și furnizarea de servicii conexe printr-o rețea națională de 245 de magazine, anunță intenția de a se lista pe piața AeRO a Bursei de Valori București în toamna acestui an
Hella România, filiala grupului german care furnizează tehnologie pentru industria automotive, renunță la toți cei aproape 80 de angajați de la biroul de inginerie din Iași, după cum a anunțat consultantul Doru Șupeală, în contextul în 2024 a închis biroul de la Oradea.
Afacerile retailerului german Kaufland, care deține cea mai mare rețea de hipermarketuri din România, au crescut cu 6% în 2024, ajungând la aproape 19,6 miliarde de lei (3,87 miliarde euro), de la 18,3 miliarde de lei în 2023 (3,6 miliarde euro).
Filiala rusă a producătorului german de brânzeturi Hochland ar putea cumpăra de la grupul „Neva Milk” brandul popular de brânză în saramură „Sirtaki” pentru suma de 350–400 milioane de ruble. În prezent, compania produce brânza „Fetaxa”, care concurează în retailul rusesc cu „Sirtaki”. Experții consideră că achiziția unui brand rusesc puternic ar putea reduce presiunea asupra companiei-mamă.
Grupul Jasill, cu activitate în domeniul serviciilor de consultanță fiscală, contabilitate, audit și resurse umane, a finalizat tranzacția prin care a integrat în structura sa compania Excelcont, una dintre cele mai longevive firme antreprenoriale de contabilitate, audit și resurse umane din România.
Afacerile retailerului de modă feminină BSB, prezent pe piața locală de două decenii, au urcat cu 6% în 2024, ajungând la 87,2 milioane de lei (17,7 milioane euro), de la 81,5 milioane de lei în 2023 (16,5 milioane euro).