

Datele celor mai mari 50 de companii de stat (cu excepția băncilor) dezvăluie deteriorarea accelerată a performanțelor.
România are o singură fabrică de bitum rutier, cu o capacitate de aproximativ 75.000 de tone anual. Necesitatea reală, în contextul programelor naționale de infrastructură, este de cel puțin opt ori mai mare: între 600.000 și 700.000 de tone pe an. Diferența e acoperită prin importuri, arată studiul "Deficitul comercial al României", făcut de Călin Costinaș, reprezentant al Grupului de lucru „Competitivitatea lanțului valoric agroalimentar – Produs Românesc".
Doar din septembrie anul trecut, Ghidul de finanțare al programului de subvenții de stat Casa Verde Fotovoltaice, principalul ″motor″ al dezvoltării sectorului, prevede că românii care vor să devină prosumatori cu sprijin public sunt obligați să-și monteze, pe lângă panouri solare, și sisteme de stocare a energiei produse.
Vânzările de locuințe din SUA au scăzut în iunie la cel mai redus nivel din ultimele 10 luni.
Opt din zece firme de retail românești respondente se așteaptă ca activitatea să le fie afectată de platformele internaționale în următoarele 12 luni, arată valul al doilea al studiului „Impactul platformelor internaționale asupra comerțului din România - Perspective de viitor”, comandat de Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO) și realizat de MIA Marketing.
La scurt timp după cifrele preliminare transmise de companiile specializate în analizele sectorului auto, Asociația Constructorilor de Automobile din Europa a publicat cifrele oficiale ale pieței auto, pentru prima jumătate de an, care arată clar o scădere de aproape 2 procente a înmatriculărilor.
Statele Unite ale Americii au importat, de la 1 ianuarie, un total de 4,1 tone de organe de oaie din România.
Piața de retail din România continuă să atragă un număr tot mai mare de branduri internaționale, peste 40 de retaileri internaționali și-au făcut intrarea pe piața românească între 2020 și 2025. Toate aceste rețele de retail au la nivel global venituri anuale cumulate de peste 80 de miliarde de euro, în condițiile în care valoarea pieței de retail din România este estimată la circa 60 miliarde de euro.
Sector auto al industriei românești, care acoperă producția de vehicule și componente, este cel mai mare angajator din România din zona de producție, fiind depășit ca număr de angajați doar de companii din retailul alimentar, în special rețelele de supermarketuri.
Prețurile urcă, dar accesibilitatea rămâne surprinzător de bună în București. Comparativ cu marile capitale europene, România oferă un echilibru rar între venituri, prețuri și randamente.
Între 2009 și 2023, România a trecut de la un deficit comercial de 7 miliarde de euro la 35 miliarde euro.
Productivitatea reală a economiei românești a crescut accelerat față de 2015, cu cel mai ridicat ritm din Uniunea Europeană. Costurile cu forța de muncă au crescut și ele puternic în ultimii 10 ani, peste productivitate, dar rămân printre cele mai mici din UE. Acumularea de capital rămâne redusă față de țările Vestice. Totodată, România și economiile din regiune se confruntă cu provocări dinspre trecerea industriei auto către motoarele electrice și costurile mari cu energia ce se prefigurează în anii următori, arată o analiză Erste.
China va depăși SUA în următorul deceniu, iar India poate urca pe locul patru ca dezvoltare turistică, conform predicțiilor World Travel & Tourism Council (WTTC), analizate de Profit.ro.
Operatorul de transport și sistem Transgaz estimează o creștere a consumului intern de gaze de aproape 14% pentru următoarea iarnă comparativ cu cea precedentă. În cazul confirmării prognozei, necesarul de import va crește, iar prețurile, și așa ridicate, vor fi supuse unei presiuni suplimentare.
Piața tranzacțiilor cu proprietăți generatoare de venituri din România – birouri, spații de retail, industriale și hoteluri - a înregistrat un volum total de aproximativ 391 milioane euro în prima jumătate a anului 2025, marcând o ușoară scădere de 6,5% față de aceeași perioadă a anului precedent (418 milioane euro în S1 2024).
Gradul de umplere a depozitelor autohtone mai redus decât cel de la aceeași dată a anului trecut face ca, de câteva zile, România să importe în plină vară gaze via Bulgaria la cel mai înalt nivel al ultimilor ani, în apropierea capacității maxime de interconectare cu statul vecin, de 157 GWh/zi, relevă datele analizate de Profit.ro.
Majorarea TVA de la 1 august, dar și a accizei la carburanți, alături de facturile mai mari la energia electrică plătite de agenții economici, vor avea efecte rapide în piață.
Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la newsletter:
1 EUR | 5.0890 | +0.0001 | 0.00 % |
1 USD | 4.3632 | +0.0143 | +0.33 % |
1 GBP | 5.8595 | +0.0179 | +0.31 % |
1 CHF | 5.5040 | -0.0056 | -0.10 % |
Curs BNR oferit de cursvalutar.ro