Comisia Europeană atrage atenția că UE nu are drumuri și căi ferate pentru a se putea apăra, în cazul unei invazii rusești – tancurile NATO ar rămâne blocate în tuneluri sau ar provoca prăbușirea podurilor

Perspective   
Comisia Europeană atrage atenția că UE nu are drumuri și căi ferate pentru a se putea apăra, în cazul unei invazii rusești – tancurile NATO ar rămâne blocate în tuneluri sau ar provoca prăbușirea podurilor

Într-un interviu pentru Financial Times, comisarul european pentru Transporturi, Apostolos Tzitzikostas, a declarat că vor fi alocate 17 miliarde de euro pentru pregătirea căilor de acces ale țărilor europene pentru o situație de conflict.

“Drumurile, podurile și căile ferate din Europa sunt improprii pentru deplasarea rapidă a tancurilor, trupelor și a proviziilor militare pe continent în caz de război cu Rusia. Dacă tancurile NATO ar fi chemate să răspundă la o invazie a forțelor Moscovei la granița de est a UE, acestea s-ar bloca în tuneluri, ar provoca prăbușirea podurilor și s-ar încâlci în formalități de frontieră”, a declarat Tzitzikostas. Greutatea medie a unui tanc (circa 70 de tone) este dublă față de cea maximă autorizată pentru un camion care circulă pe drumurile europene, arată BiziDay.

Urmărește-ne și pe Google News
Schimbare majoră pe unele aeroporturi - Limita de 100 de mililitri pentru lichide, eliminată după 19 ani CITEȘTE ȘI Schimbare majoră pe unele aeroporturi - Limita de 100 de mililitri pentru lichide, eliminată după 19 ani

Cele 17 miliarde de euro vor fi alocate pentru modernizarea, lărgirea sau construirea de poduri noi, precum și pentru alte proiecte de infrastructură de transport, care sunt ținute deocamdată confidențiale, din rațiuni militare. Ceea ce se știe este că vor fi patru coridoare militare de răspuns la o invazie, dar care presupun modernizarea a circa 500 de proiecte de infrastructură.

Suma va fi alocată în exercițiul bugetar 2028-2034 și este separată de obiectivul de cheltuieli pentru apărare la 5% din PIB la care vor ajunge țările membre. Inclusiv din cele cinci procente pot fi alocate 1,5% pentru proiecte de infrastructură civilă, care poate fi folosită și în scopuri militare.

Ucraina semnează cu SOCAR un acord pentru importul de gaze naturale. Livrările vor trece prin România CITEȘTE ȘI Ucraina semnează cu SOCAR un acord pentru importul de gaze naturale. Livrările vor trece prin România

“Realitatea de astăzi este că, dacă vrem să mutăm echipamente militare și trupe din partea de vest a Europei în partea de est, este nevoie de săptămâni și, în unele cazuri, luni”, a mai spus comisarul grec.

viewscnt
Afla mai multe despre
apostolos tzitzikostas
drumuri
tancuri
nato