Airbus analizează planuri de restructurare care implică posibilitatea unor concedieri masive

Airbus analizează planuri de restructurare care implică posibilitatea unor concedieri masive
Profit.ro
Profit.ro
scris 14 mai 2020

Grupul aerospațial european Airbus analizează planuri de restructurare care implică posibilitatea unor concedieri masive, pregătindu-se pentru o criză prelungită a noului coronavirus, după ce a trimis în șomaj tehnic mii de angajați, au declarat surse din industrie care au precizat că decizia nu este iminentă, transmite Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Airbus nu exclude posibilitatea concedierilor, dar a semnalat că nu vor fi luate decizii înaintea verii, scrie News.ro.

ANALIZĂ Criza poate duce la pierderi de vânzări de până la 67 miliarde lei în industria auto din România CITEȘTE ȘI ANALIZĂ Criza poate duce la pierderi de vânzări de până la 67 miliarde lei în industria auto din România

Criza din sectorul aerian global s-a intensificat în ultimele săptămâni, operatorii aerieni și furnizorii solicitând sprijin financir din partea statelor.

Directorul general al Airbus Guillaume Faury urmează să discute cu managerii joi, după ce luna trecută i-a avertizat pe angajați că  însăși supraviețuirea companiei este pusă în pericol din cauza prăbușirii cererii.

Potrivit legislației franceze, Airbus nu poate face publice planurile de restructurare înainte de a se consulta cu sindicatele, printr-o procedură oficială care nu va avea loc înainte de sfârșitul lunii mai.

Joi urma să aibă loc o întâlnire cu liderii de sindicat pentru a discuta despre programul pentru șomaj tehnic, au declarat surse sindicale.

O persoană din companie a spus că planul de restructurare va implica concedieri forțate și reducerea semnificativă a locurilor de muncă. Alte surse au spus că este prematur să se vorbească despre cifre concrete.

Compania a mai inițiat o evaluare a posturilor de conducere, al căror număr crescuse puternic înainte de criză, parțial din cauza unei fuziuni interne între Airbus și fosta companie-mamă EADS, realizată în 2014.

Reuters a relatat luna trecută că Airbus ar putea efectua o restructurare similară cu cea din 2007, când 10.000 de locuri de muncă au fost împărțite în posturi permanente și temporare.

Deocamdată, Aurbus se bazează pe programele de șomaj tehnic susținute de guvernele din Franța, Germania și Marea Britanie, pentru a reduce costurile cu forța de muncă, după ce anterior a cerut angajaților să își ia 10 zile de concediu.

Compania se confruntă și cu îmbătrânirea forței de muncă, Potrivit estimărilor, 37% dintre cei 135.000 de angajați urmează să se pensioneze în următorul deceniu, iar aceștia vor fi înlocuiți numai parțial, în contexul digitalizării.

Publicația britanică Daily Telegraph a relatat anterior că Aiburs ar putea renunța la 10.000 de locuri de muncă în doar câteva zile, pe baza unei comparații cu Boeing, care va renunța la 10% din forța sa de muncă, respectiv la 16.000 de angajați.

viewscnt
Afla mai multe despre
airbus
concedieri