Angajații Volkswagen au transmis conducerii companiei un ultimatum pentru a ajunge la un compromis, avertizând că riscă greve de amploare fără precedent în 2025 dacă nu sunt respectate cerințele sindicatelor, transmite Reuters.
Protestele vin în contextul negocierilor tensionate care au debutat în septembrie, privind reducerile salariale și posibilele închideri de uzine, scrie News.ro.
Mii de lucrători de la nouă fabrici Volkswagen din Germania, aflate sub amenințarea închiderii, au declanșat greve de avertisment, iar peste 38.000 de angajați au participat la un marș de amploare în Wolfsburg, unde se află sediul central al companiei.
Sindicatul IG Metall a avertizat că aceste greve, de patru ore fiecare, ar putea escalada în acțiuni de protest de 24 de ore sau chiar pe termen nedeterminat, dacă managementul nu face concesii semnificative.
Reducerea costurilor și cerințele sindicale
Volkswagen argumentează că este necesar să reducă capacitatea și costurile salariale, din cauza scăderii cererii de automobile în Europa și a concurenței crescute din partea producătorilor asiatici, cum ar fi BYD din China.
Negociatorul șef al companiei, Arne Meiswinkel, a declarat că propunerile sindicatelor nu sunt sustenabile și că este nevoie de soluții alternative pentru uzinele din Germania.
CEO-ul Oliver Blume a apărat deciziile companiei, susținând că VW trebuie să se adapteze rapid unui mediu economic în schimbare, dar liderii sindicali acuză distrugerea încrederii și deteriorarea brandului VW.
"Muncitorii sunt foarte furioși, iar responsabilitatea pentru declinul prețului acțiunilor și situația actuală revine conducerii," a declarat Thorsten Groeger, negociatorul șef al IG Metall.
Impactul grevelor și contextul politic
Protestele de săptămâna trecută au costat Volkswagen aproape 40.000 de euro pe minut, potrivit unor surse din interiorul companiei. În plus, câteva sute de mașini nu au fost produse la uzina din Wolfsburg.
Situația complică peisajul economic al Germaniei, marcat de incertitudini politice și de alegerile anticipate. Cancelarul Olaf Scholz a avertizat conducerea VW să evite închiderile de fabrici, într-un context deja tensionat pentru industria auto europeană.
Acțiunile Volkswagen au scăzut cu aproape 25% în acest an, având printre cele mai slabe performanțe dintre acțiunile producătorilor auto europeni.














