BMW ar putea transfera producția automobilelor Mini din Marea Britanie în Europa, din cauza Brexit

BMW ar putea transfera producția automobilelor Mini din Marea Britanie în Europa, din cauza Brexit
scris 22 mar 2017

BMW ar putea transfera producția automobilelor Mini din Marea Britanie în Europa continentală, din cauza Brexit, aceasta fiind una dintre opțiunile analizate de conducerea companiei, a anunțat marți producătorul auto german, transmite Bloomberg.

Producătorul auto german a anunțat că pregătește ”diferite scenarii” ca răspuns la ieșirea Marii Britanii din Uniunea Europeană și are capacitatea de a transfera producția Mini în altă parte dacă va fi necesar, scrie News.ro.

Majoritatea automobilelor Mini sunt fabricate în Oxford, Anglia, dar unele dintre acestea sunt produse deja în Olanda și alte fabrici le-ar putea asambla.

”Rețeaua noastră de producție ne oferă flexibilitate. Marea Britanie rămâne importantă pentru noi. Multe vor depinde de cum va fi negociat Brexitul”, a explicat directorul general al BMW, Harald Krueger, la conferința anuală a companiei de la Munchen.

Producătorii auto sunt îngrijorați că Brexitul ar putea duce la crearea unor bariere comerciale costisitoare, care ar împiedica circulația liberă a componentelor și vehiculelor între unitățile de producție și către consumatorii finali din Europa.

Producția de modele Mini ar putea fi mutată la fabrica BMW din Born, Olanda, unde unele versiuni sunt deja fabricate, sau la Leipzig, Germania, unde automobilele compacte serie 1 sunt construite pe o platformă similară.

Turkish Airlines confirmă faptul că este vizată de măsura de interzicere a dispozitivelor electronice în aeronave CITEȘTE ȘI Turkish Airlines confirmă faptul că este vizată de măsura de interzicere a dispozitivelor electronice în aeronave

BMW deține brandurile Mini și Rolls-Royce de aproximativ două decenii. Pe lângă fabrica din Oxford, compania mai are unități de producție la Goodwood și Hams Hall.

Grupul cu sediul în Munchen are circa 18.000 de angajați în Marea Britanie, de unde exportă vehicule și componente în valoare de aproximativ 2,4 miliarde de lire sterline (3 miliarde dolari)

Deși este prea devreme ca BMW să schimbe operațiunile din Marea Britanie, având în vedere că termenii Brexitului nu au fost negociați, compania speră într-un mediul de afaceri fără taxe vamale și cu legi echilibrate, a spus directorul de vânzări Ian Robertson în conferința de presă.

Comentariile referitoare la Brexit au loc într-o perioadă în care operațiunile din străinătate ale BMW au devenit mai vulnerabile la îngrădirea libertății comerțului.

Președintele american Donlad Trump a criticat BMW pentru planul de a fabrica vehicule la o fabrică de 1 miliard de dolari pe care o construiește în centrul Mexicului, avertizând că ar putea impune o taxă vamală de 35% pe importurile în SUA.

În pofida acestor avertismente, BMW continuă planurile de a începe producția de modele serie 3 la fabrica din San Luis Potosi, din 2019, a arătat directorul financiar Nicolas Peter.

Krueger s-a aflat printre șefii de companii care au însoțit-o pe cancelarul Angela Merkel în prima sa întâlnire cu Trump la Casa Albă, săptămâna trecută.

Trump a reiterat că este tratat ”foarte, foarte incorect” de către partenerii comerciali germani și i-a lăudat pe oficialii europeni pentru că sunt mai performanți decât omologii lor americani.

BMW a încercat să dezamorseze conflictul cu Trump, notând că are o fabrică în Statele Unite, cea mai mare unitate a sa din lume, și că noua fabrică din Mexic va fabrica vehicule pentru clienți din toată lumea, nu doar americani.

Gupul german intenționează să extindă capacitatea fabricii din Spartanburg, Carolina de Sud, care produce SUV-uri serie X, la 450.000 de vehicule pe an, de la 410.000 în prezent.

BMW a mai arătat că este cel mai mare exportator  net din SUA, cu bunuri în valoare de 10 miliarde de dolari pe an, și că contribuie la susținerea a 70.000 de locuri de muncă în țară.

viewscnt
Afla mai multe despre
bmw
mini