Chinezii contraatacă: BYD anunță un contract de 1,4 miliarde de dolari

Chinezii contraatacă: BYD anunță un contract de 1,4 miliarde de dolari
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 24 nov 2023

Simultan cu anunțul Northvolt privind introducerea în producție, în viitorul apropiat, a bateriilor inovatoare Sodiu-Ion, chinezii de la BYD, cel mai mare producător din lume de automobile electrificate, au anunțat o nouă uzină, în care vor produce astfel de baterii, cu sodiu.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
27 mai - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast

BYD a semnat un contract de 1,4 miliarde de dolari pentru construirea unei uzine de baterii în orașul Xuzhou, China, cu o capacitate de 30 GWh, în care vor fi produse noile baterii Sodiu-Ion. Uzina va fi construită de subsidiara BYD Findreams Battery și partenerii de la Huaihai Group. Constructorul chinez spune că bateriile vor fi folosite pentru mașini de mici dimensiuni (microcar) și pentru scutere, care reprezintă cea mai potrivită utilizare a acestui tip de baterie.

Emil Boc explică de ce există un singur ofertant pentru tronsonul 2 al centurii metropolitane: Constructorii aleg alte proiecte PNRR din Europa. ”Unii preferă să meargă la șes” CITEȘTE ȘI Emil Boc explică de ce există un singur ofertant pentru tronsonul 2 al centurii metropolitane: Constructorii aleg alte proiecte PNRR din Europa. ”Unii preferă să meargă la șes”

De asemenea, CATL, cel mai mare producător de baterii pentru vehicule, a anunțat că va produce și va furniza baterii cu sodiu companiei Chery, fără să ofere însă detalii privind producția.

Alte companii din China au anunțat anterior teste făcute cu baterii bazate pe chimia Sodiu – Ion, una mult mai accesibilă, care nu folosește materii prime rare, precum litiul.

Northvolt, companie suedeză fondată în 2016, a anunțat în urmă cu două zile faptul că a reușit să pună la punct noi celule cu sodiu, care vor fi folosite într-o primă fază pentru stocarea energiei, nu și pentru vehicule. Compania a explicat că densitatea de energie va fi de 160 kWh/kg, apropiată de cea a bateriilor cu litiu, însă mare avantaj va fi dat de absența metalelor rare și a materiilor prime dificil de extras, ceea ce va reduce semnificativ dependența producătorilor auto din Europa de furnizorii din China și de materiile prime greu de găsit.

Northvolt a anunțat noile celule de baterii sodiu-ion, mai ieftine și cu materii prime „din abundență” CITEȘTE ȘI Northvolt a anunțat noile celule de baterii sodiu-ion, mai ieftine și cu materii prime „din abundență”

Northvolt susține însă că chimia noilor celule este diferită de cea dezvoltată de alți producători de baterii din lume. „Tehnologia noastră cu ioni de sodiu oferă performanța necesară pentru a permite stocarea energiei cu o durată mai lungă decât chimiile alternative ale bateriilor, la un cost mai mic, deschizând astfel noi căi de implementare a generării de energie regenerabilă.

Numai potențialul ionului de sodiu pe această piață va avea un impact extraordinar în demersul către electrificarea globală”, a anunțat Peter Carlsson, CEO și co-fondator Northvolt.

viewscnt
Afla mai multe despre
byd baterii
baterii sodiu ion
productie celule sodiu ion