Vânzările de automobile noi din Spania au continuat să crească și în luna august, deși este o perioadă de concedii, însă ritmul a fost mult sub creșterea anuală. Modelul Dacia Sandero, care este în acest an cea mai cumpărată mașină din această țară, a fost depășit surprinzător de un automobil al mărcii MG, relevă datele analizate de Profit.ro.
Chinezii au urcat pe primul loc al vânzărilor în Spania, depășind atât liderul Sandero, cât și marca locală SEAT, cu modelul MG ZS, un automobil disponibil atât cu motorizări electrice, cât și hibride. Potrivit datelor oficiale consultate de Profit.ro, modelul produs în China a înregistrat aproape 2000 de unități înmatriculate în luna august, depășind astfel volumul înregistrat de Dacia Sandero (1.802 unități), dar și celelalte modele populare din Spania (Toyota Corolla, Kia Sportage, Toyota C-HR).
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
După opt luni, Sandero își păstreaază poziția de lider, cu 18.283 de autoturisme vândute și o creștere de 38%, având o distanță confortabilă față de următorul clasat, SEAT Arona, care are un total de 16.825 unități înmatriculate. Pe locul al treilea se află Peugeot 2008, cu 13.400 unități.
Marca Dacia are o poziție mai slabă în acest an față de 2022, ca urmare a creșterilor înregistrate de rivalii săi în acest an. Brandul românesc s-a aflat în august pe poziția noua, cu 2.674 de autoturisme înmatriculate, în scădere cu 3,5% față de anul trecut, iar pe întreg intervalul, ianuarie – august, pe locul opt, cu 31.369 autoturisme, având în continuare o creștere de peste 25 de procente.
Celelalte modele ale Dacia au avut în august scăderi importante: Duster a vândut cu 29% mai puțin față de anul trecut, iar Jogger, declin de 25%. Spring a crescut cu aproape 10 procente, însă volumul său este destul de mic, 168 de unități în august și 1.300 pe cele opt luni.
Liderul pieței spaniole a fost în august Toyota, urmat de Kia și Hyundai, iar pe cele opt luni, după liderul Toyota se află Kia și VW. Marca locală SEAT a pierdut enorm în ultimii ani, fiind în acest an abia a cincea după volumul vândut.