Daimler, BMW, Volkswagen, Porsche și Audi, investigate pentru formarea unui cartel tehnologic timp de 20 de ani

Daimler, BMW, Volkswagen, Porsche și Audi, investigate pentru formarea unui cartel tehnologic timp de 20 de ani
scris 22 iul 2017

Cei mai mari producători de automobile din Germania, Daimler, BMW, Volkswagen și subsidiarele sale Porsche și Audi sunt investigați pentru suspiciunea de a forma un cartel tehnologic în ultimii 20 de ani, care a condus și la scandalul emisiilor în cazul mașinilor cu motoare disel, întrucât au limitat tehnologia reală de curățare a emisiilor, pentru a face economie de spațiu și costuri, scrie The Telegraph, care citează revista germană Spiegel.

Daimler, BMW, Volkswagen și cele două subsidiare ale VW, Porsche și Audi, s-au întâlnit în secret pentru a conveni asupra tehnologiei pe care o vor oferi clienților lor, potrivit acuzațiilor publicate în revista Spiegel, citată de The Telegraph.

Cartelul a reprezentat o cauză directă a scandalului emisiilor diesel,declanșat la VW în urmă cu doi ani, după ce acești cinci constructori auto au convenit să limiteze tehnologia reală de curățare a emisiilor, scrie publicația britanică, potrivit News.ro.

Spiegel susține că producătorii auto sunt în curs de investigare atât de către biroul german anti-trust, cât și de Comisia Europeană în legătură cu acuzațiile, însă autoritățile au refuzat să confirme raportul, invocând investigații în curs.

Interzicerea motoarelor auto cu combustie în Germania ar putea duce la pierderea a peste 600.000 de locuri de muncă CITEȘTE ȘI Interzicerea motoarelor auto cu combustie în Germania ar putea duce la pierderea a peste 600.000 de locuri de muncă

Acuzațiile vin la sfârșitul unei săptămâni de “vânătăi” pentru industria germană a automobilelor, care a văzut deja scandalul emisiilor amenințând că va “înghiți” mai multe mărci, potrivit The Telegraph.

Producătorul Daimler AG a rechemat peste trei milioane de autovehicule diesel Mercedes-Benz pentru a le reduce emisiile, în timp ce Audi a anunțat vineri că recheamă 850.000 de mașini.

Cele mai recente acuzații s-ar putea dovedi și mai dăunătoare, având în vedere că prețurile mașinilor au scăzut brusc în lumina noilor informații, cu 4,9% la mărcile VW, 3,4% la BMW și 3,2% la Daimler.

Autoritățile germane anti-trust au descoperit cartelul tehnologic anul trecut din întâmplare, când efectuau un control la birourile VW pentru a investiga suspiciunile privind un cartel separat de oțel și au descoperit, de fapt, documente care relevă înțelegerea între constructorii auto.

Biroul german anti-trust a confirmat că raidul a avut loc, dar a refuzat să facă alte comentarii, din cauza investigațiilor în curs. După raid, atât VW, cât și Daimler și-au recunoscut voluntar vina atât în fața autorităților germane, cât și a celor antitrust din UE, în încercarea de a evita sancțiunile, potrivit revistei Spiegel.

Publicația mai notează că cei cinci constructori de automobile "coordonează dezvoltarea vehiculelor lor, costurile, furnizorii și piețele de mulți ani, cel puțin începând din anii ‘90, până în prezent", așa cum a reieșit din admiterea VW.

Inginerii din cele cinci companii s-au întâlnit "în mod regulat de mai multe ori pe an" pentru a discuta despre tehnologie. În schimb, nu au apărut detalii despre presupusa admitere a companiei Daimler privind vinovăția.

România, cea mai mare creștere din UE pe piața auto, dar ca volum este mult după țări mai mici. Dacia, record de vânzări CITEȘTE ȘI România, cea mai mare creștere din UE pe piața auto, dar ca volum este mult după țări mai mici. Dacia, record de vânzări

Colaborarea a început în anii ‘90, pentru a oferi producătorilor germani un avantaj în fața rivalilor din străinătate. Raportul citează un exemplu al producătorilor de automobile care au convenit să limiteze funcționarea acoperișurilor decapotabile în timp ce o mașină se deplasează la viteze de până la 50 km pe oră.

Cele mai dăunătoare acuzații vizează emisiile de gaze în cazul mașinilor diesel. Cei cinci constructori au convenit să limiteze cantitatea unui agent de curățare chimică pe care l-au montat, pentru a economisi costuri și spațiu, arată raportul.

Agentul în cauză, denumit AdBlue, filtrează unele dintre cele mai nocive emisii de la motoarele diesel. Anterior acordului, unii producători auto au testat pe mașinile lor rezervoare AdBlue de 35 de litri, care ar putea curăța emisii până la 30.000 de kilometri. Dar în 2006, producătorii au fost de acord să limiteze rezervoarele AdBlue la doar 8 litri, care pot curăța eficient emisiile pentru mai puțin de 6.000 km, se precizează în raport.

Producătorii de automobile au refuzat să comenteze reclamațiile.

"Nu comentăm despre speculații și acuzații", a spus VW, citat de Spiegel. "Nu comentăm speculațiile, din principiu", a afirmat Daimler. "Nu ne implicăm în astfel de speculații", a declarat, la rândul său, BMW.

Reprezentanții VW au admis, în septembrie 2015, că au instalat softuri ilegale pe 11milioane de vehicule diesel la nivel mondial, pentru reducerea emisiilor în timpul testelor de poluare. Constructorul auto a negociat un acord de 4,3 miliarde de dolari cu autoritățile americane și și-a recunoscut vinovăția în scandalul manipulării testelor de poluare.

Compania se confruntă în Germania cu mii de procese intentate de investitori și proprietari de mașini diesel, care cer despăgubiri de peste 8 milioane de euro.

viewscnt
Afla mai multe despre
germania
daimler
bmw
volkswagen
porsche
audi
cartel