DOCUMENT - TAROM ratează intrarea pe profit în 2024, ca și plata unei rate la ajutorul de stat. Planul Guvernului pentru a salva situația

DOCUMENT - TAROM ratează intrarea pe profit în 2024, ca și plata unei rate la ajutorul de stat. Planul Guvernului pentru a salva situația

Foto TAROM

Ovidiu Bărbulescu
Ovidiu Bărbulescu
scris 7 nov 2023

Compania aeriană națională TAROM a notificat Ministerul Transporturilor că nu poate achita o rată scadentă luna viitoare, în cuantum de 8,22 milioane lei, dintr-un împrumut contractat de la Banca Transilvania pe o perioadă de 6 ani și garantat de stat. Deși avea banii destinați ratelor și dobânzilor aferente împrumutului, pentru că îi fusese majorat capitalul social cu suma respectivă prin bugetul pe 2023,T AROM a cheltuit banii respectivi, iar acum Ministerul Transporturilor are de gând să majoreze din nou capitalul companiei cu aceeași sumă, conform datelor autorităților, analizate de Profit.ro. Banii vor fi luați acum din sumele alocate unui centru logistic pentru Aeroportul Internațional Timișoara - Traian Vuia. 

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

De ce este important: Compania se află în prezent în plin proces de restructurare și reorganizare, urmând un plan de măsuri de reducere a costurilor, de evaluare și redimensionare a personalului, de optimizare a flotei și restructurare a rețelei de rute. În pofida unei pierderi preliminare de 304 milioane lei pentru 2022 și a unei pierderi brute a companiei estimate pentru acest an la 62,4 milioane de lei, conform planului de restructurare actualizat, guvernanții promiteau ca TAROM să treacă pe profit chiar de anul viitor. Ultimul an în care compania aeriană a înregistrat profit a fost 2007. Pentru 2024, în mod optimist, compania estimează un profit de 10 milioane lei.

Mai este interesant: La mijlocul acestui an, compania națională aeriană TAROM a înregistrat cel mai mare grad de încărcare din ultimul deceniu, cu 86% din locurile disponibile ocupate, cu 10% mai mult chiar decât în perioada pre-pandemicã. 

Nouă lege pentru semnătura electronică, adoptată de senatori, cu acceptarea tuturor tipurilor de semnături. Condiții de autorizare a prestatorilor de servicii CITEȘTE ȘI Nouă lege pentru semnătura electronică, adoptată de senatori, cu acceptarea tuturor tipurilor de semnături. Condiții de autorizare a prestatorilor de servicii

Acum, autoritățile arată că: ”În prezent, toate resursele financiare proprii sunt  direcționate spre achitarea cheltuielilor curente necesare funcționării companiei  și implementarea măsurilor din planul de restructurare”.

Până anul trecut, MInisterul Transporturilor susținea că, potrivit acestui plan de restructurare, TAROM urma să intre pe profit în 2024, conform documentului de mai jos.

DOCUMENT - TAROM ratează intrarea pe profit în 2024, ca și plata unei rate la ajutorul de stat. Planul Guvernului pentru a salva situația

 

Autoritățile susțin însă acum că ”În conformitate cu planul de restructurare, compania TAROM va deveni profitabilă începând cu anul 2025.”

Noi restricții pregătite pentru jocurile de noroc. Localitățile în care vor fi interzise CITEȘTE ȘI Noi restricții pregătite pentru jocurile de noroc. Localitățile în care vor fi interzise

DOCUMENT - TAROM ratează intrarea pe profit în 2024, ca și plata unei rate la ajutorul de stat. Planul Guvernului pentru a salva situația

Contactați de Profit.ro, reprezentanții companiei nu au răspuns până la acest moment.

De luna trecută, TAROM are un nou CEO, cu experiență la Shell, Metro, Microsoft - DETALII AICI

TAROM este beneficiara unui ajutor de stat individual pentru acoperirea pierderilor generate de pandemia COVID-19, acordat sub forma unui împrumut contractat de la Banca Transilvania, pe o perioadă de 6 ani, și garantat de stat, prin Ministerul Finanțelor.  

Constituirea surselor de rambursare a împrumutului revine atât TAROM, cât și Ministerului Transporturilor, astfel că prin legea bugetului de stat pentru 2023, din bugetul ministerului a fost majorat capitalul social al TAROM cu suma de 12.518.000 lei, prevăzându-se că TAROM va utiliza suma prevăzută ”pentru rambursarea ratelor și dobânzilor aferente împrumutului garantat de stat, contractat de la Banca Transilvania”.

Conform documentelor analizate de Profit.ro, printr-o adresă transmisă la începutul acestei luni, ”compania TAROM a notificat Ministerul Transporturilor și Infrastructurii cu privire la imposibilitatea constituirii surselor de finanțare pentru achitarea ratei scadente la data de 17 decembrie 2023, în cuantum de 8.224.000 lei”.

Potrivit sursei citate, suma alocată prin buget pentru majorarea capitalului social la Compania TAROM ”este în prezent cheltuită integral”.

PSD vrea neapărat impunerea duratei minime de 7 ani la contractele de arendă, în ciuda deciziei contrare a CCR CITEȘTE ȘI PSD vrea neapărat impunerea duratei minime de 7 ani la contractele de arendă, în ciuda deciziei contrare a CCR

Pentru a remedia această situație, Ministerul Transporturilor se pregătește acum să majoreze din nou capitalul social al TAROM, iar sursa sumelor necesare se regăsește tot în bugetul de stat pe acest an.

În bugetul pe 2023, 29.995.000 lei au fost alocați majorării capitalului social al Societății Naționale ”Aeroportul Internațional Timișoara - Traian Vuia” S.A., în vederea finanțării obiectivului de investiții "Centru logistic destinat gestionării transportului aerian de mărfuri". Hotărârea adunării generale a acționarilor privind majorarea capitalului social a fost însă atacată în instanță de unul dintre acționari, aplicarea acesteia fiind suspendată până la soluționarea cazului.

Prin urmare, Ministerul Transporturilor pregătește abrogarea finanțării alocate aeroportului din Timișoara și alocarea sumei de peste 8,22 milioane lei majorării capitalului social al companiei TAROM, astfel încât aceasta să poată achita rata restantă din împrumutul acordat sub forma ajutorului de stat.

viewscnt
Afla mai multe despre
tarom
rata
împrumut
capital
social
pasageri
încărcare
grad
creștere
deceniu
10 ani
profit
rute