Doi ingineri ai Volkswagen, care au ajuns la concluzia că nu pot îndeplini obiectivele de vânzări și respecta promisiunea de a produce motoare diesel nepoluante în același timp, se află în centrul unei investigații interne legată de scandalul emisiilor poluante, scrie MarketWatch.
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast
Ulrich Hackenberg, inginerul-șef al Audi, și Wolfgang Hatz, cel care a proiectat motoarele Porsche pentru automobilele de Formula 1, sunt printre principalii suspecți în scandalul emisiilor, potrivit unor pesoane apropiate situației.
Hackenberg și Hatz sunt considerați a fi printre cei mai buni ingineri germani și au primit atribuții de conducere în companie la scurt timp după ce Martin Winterkorn a devenit director general în 2007.
Reprezentanți ai grupului auto au declarat că cei doi directori, care întâmpinau greutăți legate de atingerea țintelor de vânzări, au apelat la o tehnologie care permite trișarea testelor antipoluare.
Investigațiile au loc în contextul în care gupul VW este implicat într-un scandal uriaș privind nerespectarea standardelor de mediu, după ce EPA (agenția de mediu din SUA) a acuzat Volkswagen că a utilizat un soft special pentru a falsifica rezultatele testelor referitoare la emisiile de gaze în cazul a 482.000 de vehicule diesel vândute în SUA.
Informația a fost confirmată ulterior de către reprezentanții Volkwagen, care au arătat că dispozitivul menționat de EPA a fost instalat pe aproximativ 11 milioane de mașini la nivel mondial în ultimii cel puțin 7 ani, inclusiv în Europa. Dezvăluirile grupului german au condus la demisia directorului general al Volkswagen, Martin Winterkorn și lansarea unor investigații în diferite țări.