Doi ingineri ai VW, principala țintă a unei investigații interne în scandalul emisiilor

Doi ingineri ai VW, principala țintă a unei investigații interne în scandalul emisiilor
Andra Oprescu
Andra Oprescu
scris 5 oct 2015

Doi ingineri ai Volkswagen, care au ajuns la concluzia că nu pot îndeplini obiectivele de vânzări și respecta promisiunea de a produce motoare diesel nepoluante în același timp, se află în centrul unei investigații interne legată de scandalul emisiilor poluante, scrie MarketWatch.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
27 mai - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast

Ulrich Hackenberg, inginerul-șef al Audi, și Wolfgang Hatz, cel care a proiectat motoarele Porsche pentru automobilele de Formula 1, sunt printre principalii suspecți în scandalul emisiilor, potrivit unor pesoane apropiate situației.

Hackenberg și Hatz sunt considerați a fi printre cei mai buni ingineri germani și au primit atribuții de conducere în companie la scurt timp după ce Martin Winterkorn a devenit director general în 2007.

Reprezentanți ai grupului auto au declarat că cei doi directori, care întâmpinau greutăți legate de atingerea țintelor de vânzări, au apelat la o tehnologie care permite trișarea testelor antipoluare.

Investigațiile au loc în contextul în care gupul VW este implicat într-un scandal uriaș privind nerespectarea standardelor de mediu, după ce EPA (agenția de mediu din SUA) a acuzat Volkswagen că a utilizat un soft special pentru a falsifica rezultatele testelor referitoare la emisiile de gaze în cazul a 482.000 de vehicule diesel vândute în SUA.

Informația a fost confirmată ulterior de către reprezentanții Volkwagen, care au arătat că dispozitivul menționat de EPA a fost instalat pe aproximativ 11 milioane de mașini la nivel mondial în ultimii cel puțin 7 ani, inclusiv în Europa. Dezvăluirile grupului german au condus la demisia directorului general al Volkswagen, Martin Winterkorn și lansarea unor investigații în diferite țări.

viewscnt
Afla mai multe despre
vw
volkswagen
ingineri
emisii