După „boom”-ul auto, potopul

După „boom”-ul auto, potopul

Sursa foto: Mirko Vitali / dreamstime.com

Adrian Panaite
Adrian Panaite
scris 14 mai 2017

Dealerii, casele de licitații și chiar marile companii in industria auto anticipează un declin consistent al prețurilor pe piața mașinilor second hand pe măsură ce vârful producției din anii 2014-2016 iese de sub incidența contractelor de leasing. „Producătorii auto au inundat piața”, spune un dealer.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

În urmă cu 3 ani omul de afaceri american Dan Reel a primit în lotul său de mașini la mâna a doua un client care căuta un model recent Ford Escape care să fie eliberat de contractil de leasing. Răspunsul pentru acesta era negativ. Nu a reușit să-i găsească un astfel de model. Piața s-a schimbat. La o căutare pe internet a văzut că pe o rază de 250 de kilometri de orașul său din statul american Ohio sunt nu mai puțin de 668 autovehicule Ford Escape second hand la vânzare. Ar fi suficient cât să asigure câte un astfel de model pentru 40% din populația orașului în care-li desfășoară activitatea.

Realitatea este diferită față de cea imediat următoare Marii Recesiuni, când producătorii auto tăiaseră masiv producția de mașini, notează Reuters. O căutare similară pentru modelul Chevrolet Equinox, comparabil cu Ford Escape, indică 461 de bucăți în zonă. „Producătorii auto au inundat piața”, spune proprietarul Reel Auto.

Link

Potopul de mașini reprezintă o știre bună pentru dealerii auto second hand, pentru casele de licitație și pentru cumpărătorii care vor să beneficieze de calitatea ridicată a autovehiculelor care tocmai ies de sub incidența contractelor de leasing.

Până la sfârșitul anului 2019 firma de licitații auto Manheim, cu sediul în Atlanta, statul Georgia, estimează că 12 milioane de vehicule cu kilometraj redus vor intra în piața second hand, reprezentând vârful din anii 2014-2016 al vânzărilor auto din SUA, multe prin contracte de leasing.

Reguli noi pentru RCA, de săptămâna viitoare: Despăgubiri limitate prin lege, ASF va calcula prețurile, cheltuieli plafonate pentru firmele de asigurare CITEȘTE ȘI Reguli noi pentru RCA, de săptămâna viitoare: Despăgubiri limitate prin lege, ASF va calcula prețurile, cheltuieli plafonate pentru firmele de asigurare

Mike Jackson, șef executiv al AutoNation spune și care va fi impactul acestui val de mașini care intră în piață: „O ofertă mai ridicată de automobile care au avut anterior alt proprietar la prețuri atractive.” Este norocul consumatorilor. Prețurile de licitație ale automobilelor second hand deja a scăzut cu 3% anul trecut., potrivit Carmel, companie de licitații din statul Indiana. Cotațiile ar urma să mai scadă cu câte 3% pe an în următorii 2 ani.

General Motors și Ford Motor spune că prețurile automobilelor fabricate de ei care au fost folosite și ies de sub contractele de leasing au scăzut cu 7% în primul trimestru față de perioada similară a anului trecut. GM se așteaptă pe mai departe la un declin de 7% în cursul anului 2017.

O prognoză-șoc pentru vânzările auto second hand a fost avansat la începutul lunii trecute de banca americană Morgan Stanley. În scenariul ei negativ, prețurile pe acest segment de piață s-ar putea prăbuși chiar cu 50% în următorii 4-5 ani. Stocurile ridicate și majorarea ratelor de dobândă sunt principalele argumente în sprijinul proiecției.

După „boom”-ul auto, potopul

 

viewscnt
Afla mai multe despre
masini
auto
sua
america
morgan stanley
general motors
ford