FOTO Ford aduce în Europa, „în volume limitate”, un nou automobil off-road. Model legendar reînviat

FOTO Ford aduce în Europa, „în volume limitate”, un nou automobil off-road. Model legendar reînviat
scris 4 iul 2022

Ford încearcă să pătrundă cu noul său model cu aptitudini off-road, Bronco, pe piața din Europa, unde cererea pentru astfel de modele nu mai este la fel de mare ca în deceniile trecute, dar pe care mărcile tradiționale, precum Land Rover sau Jeep, fac profituri importante.

Ford Bronco va sosi în Europa, începând din 2023, într-o ediție pregătită pentru piața locală, pe care sunt disponibile în special automobile premium, pe segmentul său, off-road. Ascensiunea tot mai puternică a mărcii Jeep, vânzările bune ale noilor modele Land Rover Discovery și Defender, dar și succesul unor modele de lux, precum Mercedes G Class, au contribuit la decizia Ford de a vinde modelul legendar Bronco clienților din Europa.

FOTO Haos pe aeroporturi. Mesaj transmis \ CITEȘTE ȘI FOTO Haos pe aeroporturi. Mesaj transmis "ghinioniștilor"

Mașina a fost relansată, în urmă cu un an, în SUA, Ford reînviind astfel o legendă a anilor 60, dispărută pentru o vreme din actualitate. Ținta principală a lui Bronco a fost încă de la început segmentul off-road extrem, în care concurenții de la Jeep vând cu succes Wrangler, pe toate piețele lumii, pe care cei de la Ford și-au dat seama că pot concura cu succes, cu ajutorul tehnologiilor și succesului de pe gama de pickup-uri F-150 și Ranger.

FOTO Ford aduce în Europa, „în volume limitate”, un nou automobil off-road. Model legendar reînviat

Ford Bronco va fi disponibil exclusiv cu tracțiune 4x4, doar în versiunea de caroserie cu patru uși. Volumele disponibile vor fi limitate pe anumite piețe din Europa, iar debutul va avea loc abia la sfârșitul anului 2023.

Noul Bronco, lansat în 2021, are un design inspirat din vechiul model al anilor 60, cu trăsături robuste, specifice mașinilor off-road.

Tehnologia de control de care dispune Bronco este principalul atu al acestui model pe orice teren accidentat, cu sistemul Trail Control și șapte moduri de conducere care amintesc de versiunile Ranger: Mud/Ruts/Sand și chiar Baja. Tot specific mașinilor 4x4 sunt și unele detalii anunțate de Ford: panouri detașabile, puncte de montare integrate proiectate special pentru accesorii, materiale ușor de curățat.

„Bronco este cel mai rezistent și mai versatil vehicul off-road produs de Ford, iar noua generație îmbină ADN-ul modelului original cu cele mai noi tehnologii de manevrare pe orice suprafață și o gamă vastă de accesorii pentru a crea un vehicul off-road nou, remarcabil”, a declarat Matthias Tonn, inginer șef, Vehicule de Import, Ford Europa. „După succesul uriaș al noului Bronco din SUA, suntem încântați să aducem o parte din spiritul aventurii pentru clienții noștri din Europa.”

Printre trăsăturile care au readus în prezent vechiul model se numără plafonul rigid demontabil, antifonat. Acesta poate fi dezmembrat în patru panouri ce pot fi depozitate în mașină, fără să ocupe mult spațiu. De asemenea, ușile pot fi demontate, pentru a oferi șoferului și pasagerilor mai multă libertate, în natură. Acestea nu au ramă la geamuri, sunt mai ușoare, și pot fi demontate rapid cu o unealtă specială prezentă la bord. Grila frontală și bara mașinii, precum și pasajele roților pot fi demontate rapid și ele pentru un parcurs dificil în off-road sau pentru reparare, după caz.

„A fost esențial ca revenirea lui Bronco să fie autentică față de moștenirea SUV-ului original emblematic și robust”, a declarat Paul Wraith, designer șef Bronco. „Fiecare decizie pe care am luat-o cu privire la designul lui Bronco a vizat o mai bună deservire a clienților, maximizarea capacității în natură, independența sa ca marcă și, în mod exhaustiv – inclusiv ștanțarea capetelor șuruburilor și a inscripției de pe anvelope.”

ULTIMA ORĂ Piața auto din România a intrat în declin, pentru prima dată în acest an CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Piața auto din România a intrat în declin, pentru prima dată în acest an

Ca orice off-roader care se respectă, Bronco are o cutie de transfer electronică, cu reductor, cu două trepte, manuală sau automată. Diferențialul blocabil pe spate este standard, în timp ce clienții pot opta și pentru un diferențial blocabil față.

Ford nu a vorbit nimic deocamdată despre motoarele pe care le va oferi în Europa, în condițiile în care presiunea pe emisiile de CO2 este tot mai mare. În SUA, motorul cu care mașina este produsă cu un 2.3 litri EcoBoost, de 270 CP, cu un viitor V6, de 2,7 litri, 310 CP.

De asemenea, au fost anunțate și motoare mai mici, 1.5 litri, de 181 CP, și 2.0 EcoBoost, de 250 CP, dar pentru un baby-Bronco, respectiv o versiune mai mică, numită Sport, astfel că deocamdată nu știm care este decizia finală pentru Europa. Prețul pentru caroseria în patru uși este în SUA de 60.000 de dolari, astfel că așteptăm și pe piețele europene prețuri apropiate.

FOTO Ford aduce în Europa, „în volume limitate”, un nou automobil off-road. Model legendar reînviat

viewscnt
Afla mai multe despre
ford bronco
ford 4x4
ford ranger raptor