FOTO Noua marcă Jetta a grupului VW, gata să concureze Dacia pe piețele lumii

FOTO Noua marcă Jetta a grupului VW, gata să concureze Dacia pe piețele lumii
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 25 mai 2020

Volkswagen Group ia în calcul o extindere a piețelor pe care să lanseze noul său brand, Jetta, care ar putea ajunge să concureze Dacia. Marca desprinsă din modelul Jetta se bucură de un succes neașteptat în China.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC, PAID, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Noua marcă de automobile Jetta, lansată de Volkswagen în China, pentru a-și extinde portofoliul cu modele ieftine, accesibile cumpărătorilor chinezi, ar putea ieși „în lume”, atacând direct marca Dacia, pe segmentul low-cost. Președintele VW China, Harald Muller, a declarat presei chineze că în acest moment este analizat impactul acestei extinderi dincolo de piața chineză.

Cu sau fără legătură cu acest anunț, în acest moment Volkswagen este în căutarea unei mărci sub care să lanseze în Europa un automobil electric accesibil, renunțând să dea mărcii spaniole SEAT acest rol. În același timp, în China planurile grupului s-au schimbat radical: intrarea SEAT a fost anulată și se caută o nouă strategie pentru SKODA, care „a înregistrat pierderi majore”, după cum a anunțat Herbert Diess, șeful VW Group, anterior.

În schimb, Jetta a înregistrat un succes peste așteptări, având parte de reputația VW și beneficiind de prețuri cu 20 - 30% mai mici decât marca germană. După numai opt luni de la lansare, Jetta are deja 1% cotă de piață, ținta sa fiind clienții tineri, aflați la prima mașină nouă, care trec de la transportul în comun la autoturism.

„Startul de succes a aprins, desigur, interesul pentru alte piețe în lumea Volkswagen”, a declarat Harald Muller jurnaliștilor.

Volkswagen caută de mai mulți ani o soluție pentru a penetra piețele unde prețul este foarte important, cum sunt India sau America de Sud, grupul fiind însă foarte atent la poziția mărcilor existente, care ar putea suferi din cauza vânzării de produse ieftine. Jetta ar putea fi această soluție și ar deveni un adversar puternic pentru Dacia pe toate piețele pe care marca românească se vinde, dar și pe cele pe care modelele sale sunt vândute sub marca Renault.

Segmentele entry-level din China sunt dominate de producători locali cu notorietate, care reușesc să vândă ieftin mașini produse și dezvoltate local. O treime din autoturismele vândute se afă în segmentul ieftin, iar din acest segment, aproximativ 80% din clienți își cumpără pentru prima dată în viață o mașină. Cumpărătorii primei mașini, așa numiții “first-time buyers”, sunt cu aproximativ 20 de ani mai tineri, în medie, față de segmentul similar din Europa. Prețurile plătite pentru mașinile cumpărate se situează între 8.000 și 15.000 de euro. Modelul VA3, un sedan comparabil cu Logan, are un preț de pornire de circa 8.500 de euro.

Marca Jetta s-a născut din sedanul cu același nume al VW, care s-a bucurat de un succes foarte mare în China. După lansarea sa ca marcă, Jetta a venit cu trei modele pe piață, un sedan și două SUV-uri, care sunt construite de parteneriatul VW cu FAW, în Chengdu.

Idei pentru stimularea vânzărilor: Opel avansează românilor care cumpără mașini în această perioadă o perioadă de grație de 1 an CITEȘTE ȘI Idei pentru stimularea vânzărilor: Opel avansează românilor care cumpără mașini în această perioadă o perioadă de grație de 1 an

“Segmentul entry-level a fost până acum servit aproape exclusiv de mărcile chinezești. Brandul Jetta închide spațiul dintre segmentul entry-level și segmentul de volum, la capătul căruia se află poziționat brandul Volkswagen”, a declarat șeful vânzărilor VW, Jurgen Stackmann, referitor la succesul noii mărci.

Marca Jetta a celor de la Volkswagen este prima experiență de acest fel a grupului, când un model devine brand. Marca este poziționată independent pe piață, dar cu elemente ușor de recunoscut ca făcând parte din “lumea Volkswagen”, după cum este descrisă oficial.

Logo-ul mărcii Jetta reprezintă litera J stilizată, care seamănă izbitor cu logo-ul Dacia.

FOTO Noua marcă Jetta a grupului VW, gata să concureze Dacia pe piețele lumii

viewscnt
Afla mai multe despre
jetta
dacia
vanzari vw china
masini low-cost