Renault a lansat noua generație a vanurilor compacte, de marfă și pasageri, cu o decizie curajoasă. Evoluția lui Kangoo aduce o nouă generație, care va avea și versiune electrică, însă în gama francezilor apare un nou model, Express.
Explicația pentru care Dacia a retras de pe piețele vestice modelul utilitar Dokker este una simplă și care a fost anticipată. Renault lansează două modele distincte de LCV compact, respectiv Kangoo, van de marfă și de pasageri, și Renault Express, de asemenea pentru pasageri și pentru margă, care va avea „cel mai bun raport preț/beneficii”. Cu alte cuvinte, descrierea pe care o avea Dokker se mută la Express. Ce câștigă Renault prin acest transfer? Posibilitatea de a avea prețuri mai mari și un profit pe vehicul mai bun.
„Renault revoluționează din nou segmentul de furgonete și monovolume cu noul Kangoo și noul Express. Aceste noi modele complementare răspund nevoilor diverse ale companiilor, dar și ale indivizilor. Cu peste 4 milioane de unități vândute din 1997, Kangoo este un vehicul iconic. Renault creează o surpriză cu inovația Easy Side Access pe noul Kangoo Van, pentru a facilita încărcarea laterală. Noul Kangoo Van și Kangoo vor fi oferite într-o versiune electrică, pentru a răspunde provocărilor mobilității urbane.”, declară Mark Sutcliffe, SVP, Alliance LCV Business Unit.
Noul Renault Kangoo a fost deja anticipat de conceptul Kangoo Z.E., versiunea electrică ce va fi lansată ulterior de francezi. Noul model utilitar are o serie de inovații și noutăți de tehnologie, printre care Easy Side Access și Easy Inside Gallery. De asemenea, sistemul multimedia Renault EASY LINK și noi sisteme de asistență la condus, inclusiv Permanent Rear View, Trailer Swing Assist, Brake Stability Control și AEBS Advanced Emergency Active Braking. Toate acestea, disponibile standard sau opțional, cresc prețul acestui model și lasă un loc disponibil pe segementul utilitarelor accesibile. Aici a intervenit schimbare care a adus noul model Renault Express.
CITEȘTE ȘI FOTO Vechile generații Dacia ies din scenă cu note proaste în Raportul TUV 2021. Noul Duster, ultimul loc la categoria 2-3 aniÎn timp ce noul Kangoo Van și noul Kangoo vor fi produse în fabrica Renault Maubeuge din Franța, pentru toate piețele din Europa și internaționale, noul Renault Express va fi produs în uzina din Tanger, în care sunt fabriacate modelele Dacia. Tot aici s-a produs Dacia Dokker, care este acum înlocuit de noul model.
După cum spune Renault, noul Express Van, este „furgoneta practică și eficientă, (...) modelul destinat tinerilor antreprenori și flotelor mici, care caută cel mai bun raport preț / beneficiu, oferindu-le soluțiile eficiente pentru activitatea de zi cu zi”. Designul său imită destul de bine pe cel al lui Kangoo, pentru ca acesta să poată prelua stilul și o parte din prețul acestuia.
Express oferă spații de depozitare la interior cu un volum însumat de 47 litri, iar în zona cargo, volumul total de încărcare este de 3,3 până la 3,7 mc. Tehnologiile de la bord sunt mai puține, EASY LINK și sisteme de asistență Rear-View Assist, Blind Spot Warning, Front & Rear Park Assist. Versiunea de pasageri are cinci locuri distincte și un volum mare de încărcare, numai că acesta nu se va vinde în Europa. Este posibil ca versiunea pentru pasageri să fie oferită în Europa tot de Dacia.