România pregătește o nouă autostradă - A9 - de la Timișoara la Moravița, la granița cu Serbia.
Va avea 73 de kilometri lungime. Pentru primul tronson de 36 de kilometri, estimat la circa 1,1 miliarde de euro.

21 mai Maratonul Economia Sustenabilă
28 mai Maratonul Fondurilor Europene
Cele 9 oferte depuse pentru construcția primului lot al autostrăzii Timișoara – Moravița vin de la firme din România, Turcia, Bulgaria, Italia și Ucraina:
Asocierea ANTREPRIZA DE CONSTRUCȚII DRUMURI ȘI AUTOSTRĂZI SRL (lider) – DANLIN XXL SRL – GROMA HOLD EOOD – EVROPEISKI PATISHTA AD – FRASINUL SRL (România – Bulgaria)
Asocierea DRUM ASFALT SRL (lider) – AUTOMAGISTRAL-PIVDEN SRL (România – Ucraina)
Asocierea IC IÇTAȘ INȘAAT SANAYI VE TICARET A.Ș. (lider) – ROTARY CONSTRUCTII MENTENANTA SA (Turcia – România)
KALYON INSAAT SANAYI VE TICARET A.Ș. (Turcia)
KOLIN INSAAT TURIZM SANAYI VE TICARET A.S. (Turcia)

Asocierea MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. (lider) – CBI CONSTRUCTII, TURISM & INVESTITII S.R.L. (Turcia – România)
Asocierea MAPA INSAAT VE TICARET A.S. (lider) – GUNAL INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (Turcia)
Asocierea NUROL CONSTRUCTION SA (lider) – NUROL INSAAT VE TICARET A.S. (România – Turcia)
WEBUILD SPA – MILANO (Italia), arată Hotnews.
Peste 1 miliard de euro pentru primul lot din A9
Valoarea contractului pentru proiectarea și execuția lotului Remetea Mare -Jebel (35,67 km) este de 5,65 miliarde lei (fără TVA), adică circa 1,1 miliarde de euro.
Pe traseul acestui lot se vor construi inclusiv:

23 de lucrări de artă (printre care Podul peste Râul Timiș, în lungime de aproximativ 1.153 m),
1 Centru de Întreținere și Coordonare,
2 parcări de scurtă durată (în cadrul parcărilor de scurtă durată se va asigura infrastructura necesara pentru construcția a minimum 6 stații de încărcare pentru autoturismele electrice),
4 noduri rutiere (Nod rutier A1 Remetea Mare, Nod rutier DJ592 Albina, Nod rutier VO Timișoara Sud, Nod rutier DN59 Pădureni).

Valoarea estimată a contractului pentru cei 35,67 km ai acestui lot: 5,65 miliarde de lei (fără TVA), sumă asigurată prin programul Transport.
”Acest prim lot al autostrăzii Timișoara-Moravița trebuie finalizat în maximum 48 de luni (12 luni proiectare și 36 de luni execuție), iar pe traseu vor fi construite inclusiv: 1 pod peste râul Timiș (1.153 m); 4 noduri rutiere la : Remetea Mare (A1), Albina (DJ592), VO Timișoara Sud, Pădureni(DN59);
Un Centru de Întreținere și coordonare; 2 parcări de scurtă durată (fiecare va dispune de infrastructura necesară amplasării a minimum 6 stații de încărcare pentru autoturismele electrice)”, menționează ministrul Transporturilor.