Germania, cea mai mare piață auto din Europa, are o cădere istorică. Și Dacia a încheiat anul în declin, cu o cotă de piață puternic diminuată

Germania, cea mai mare piață auto din Europa, are o cădere istorică. Și Dacia a încheiat anul în declin, cu o cotă de piață puternic diminuată
scris 8 ian 2021

Înmatriculările de automobile din Germania au încheiat luna decembrie cu o creștere de 10%, ceea ce duce scăderea anuală din 2020 la sub 20%. Dacia nu a reușit să țină pasul cu majoritatea mărcilor din piață, astfel că a raportat o scădere mică și în ultima lună a anului.

Dacia a avut un an dificil și în Germania, unde înmatriculările totale au avut un declin de 19,1% după 12 luni. În decembrie, piața și-a revenit, cu un volum de 311.394 de autoturisme, adică o creștere de 0,9% față de decembrie 2019. Dacia nu a reușit să facă același lucru, astfel că a avut o scădere de 6,4% în ultima lună.

Darius Dumitru Meșca, Directorul General al Electrica Furnizare: Vom continua procesul de transformare. Suntem un partener solid al consumatorului și în piața concurențială CITEȘTE ȘI Darius Dumitru Meșca, Directorul General al Electrica Furnizare: Vom continua procesul de transformare. Suntem un partener solid al consumatorului și în piața concurențială

Nu este singura marcă cu contracții ale vânzărilor, pentru că Ford, Honda, Mazda, Peugeot sunt doar câteva dintre constructorii auto care au avut scăderi mult mai mari decât Dacia, cu două cifre. În același timp, mai mult de jumătate dintre jucătorii din piață au crescut simțitor, începând cu VW, cea mai vândută marcă de pe piață (21%), și continuând cu mărcile premium Audi și Mercedes, mărcile franceze Renault și Citroen, sau cu cele italiene, Alfa Romeo și Fiat (+46%, printre cele mai mari creșteri din piață).

eMAG: Comenzi de 30 milioane de lei pentru producătorii locali prin programul Deschide România CITEȘTE ȘI eMAG: Comenzi de 30 milioane de lei pentru producătorii locali prin programul Deschide România

După 12 luni, cea mai mare piață auto din Europa a înregistrat un volum total de 2,19 milioane de autoturisme (-19,1%), aproape toate mărcile fiind în teritoriul negativ al vânzărilor. Singura excepție este Tesla, care a încheiat anul cu o fabuloasă creștere de 55,9%, pe fondul subvențiilor acordate pentru vehicule electrice. O creștere simbolică a avut și Fiat (0,2%), care a venit în urma cifrelor foarte slabe din 2019 ale mărcii.

Ultima dată când în Germania au fost înmatriculate mai puțin de 3 milioane de autoturisme a fost în 1989.

Cerințele de raportare DAC6 pot viza evenimente diverse, uneori banale, nu doar tranzacții complexe. Riscurile neraportării sau raportării incomplete sunt semnificative CITEȘTE ȘI Cerințele de raportare DAC6 pot viza evenimente diverse, uneori banale, nu doar tranzacții complexe. Riscurile neraportării sau raportării incomplete sunt semnificative

Dacia putem spune că a încheiat anul în genunchi, în Germania, , cu o scădere de 36,6%, una dintre cele mai mari din piață, cu un volum puternic diminuat, 50.704 unități, și o cotă de piață de 1,7%, mult mai mică decât vârfurile de peste 3% pe care le-a avut marca românească în anii trecuți.

Pentru 2020, este de așteptat o revenire puternică a vânzărilor Dacia, cu ajutorul noilor modele Sandero și Sandero Stepway, precum și al modelului electric Spring, care va fi livrat companiilor începând din martie.

De asemenea, producția de autovehicule a coborât la 3,5 milioane unități, cel mai scăzut nivel din ultimii 45 de ani, conform Asociației industriei auto din Germania (VDA). 

viewscnt
Afla mai multe despre
inmatriculari germania
dacia germania
vanzari auto germania
industria auto coronavirus