GRAFIC Vânzările de automobile din România au crescut și nu urmează tendința de scădere a înmatriculărilor, afectate de WLTP

GRAFIC Vânzările de automobile din România au crescut și nu urmează tendința de scădere a înmatriculărilor, afectate de WLTP
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 19 oct 2018

Situația livrărilor de automobile, transmisă de APIA, confirmă discrepanțele din piața auto, din cauza întârzierilor înmatriculărilor față de vânzarea propriu-zisă (livrare). Potrivit APIA, în luna septembrie, vânzările au crescut cu 7,7% față de septembrie 2017, ducând piața auto pe întreg anul la 20,2% în plus față de anul trecut.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Raportat la evoluția înmatriculărilor, statisticile APIA demonstrează că dezechilibrul a fost generat în special de dealerii care și-au înmatriculat în avans, în august, stocurile de automobile noi, pentru a le putea vinde și în septembrie. Putem observa această discrepanță mai ales pe segmentul de vehicule autohtone, care au avut înmatriculări ridicate în august și livrări foarte mari în septembrie. Numărul total de autovehicule livrate în acest an se ridică la 134.831 unități, valoare record pentru ultimul deceniu.

După cum arată cifrele APIA, în acest an, ponderea achizițiilor realizate de companii se ridică la 63% din total, însă raportul dintre companii și persoane fizice s-a ameliorat, creșterea pe segmentul “persoane fizice” fiind mai mare decât media pieței (29,3% mai mult decât anul trecut).

FOTO Skoda a anunțat numele viitorului concurent pentru VW Golf CITEȘTE ȘI FOTO Skoda a anunțat numele viitorului concurent pentru VW Golf

Producția de automobile raportată de APIA (cea de la Ford Craiova) a crescut cu 155,2%, grație intrării în producție a modelului EcoSport, la 104.366 unități. Dacă adăugăm la această valoare și cifrele raportate de Dacia, prin ACAROM, 242.605 automobile, avem un volum record pentru industria auto românească, 346.971 autovehicule fabricate, la care se adaugă și peste 25.000 de caroserii vopsite expediate în Algeria.

Pe tipuri de vehicule, datele APIA arată că au fost livrate 113.727 autoturisme (+22,3%) și 21.104 comerciale (+9,7%). Cea mai vândută marcă a fost Dacia, cu 38.211 vehicule livrate, urmată de Ford, cu 12.458 unități, Renault, 10.184, și Skoda, 9.923.

La autoturisme, top-ul pe mărci are pe primul loc Dacia, cu 35.781 unități (31,5% cotă de piață, pe un volum în creștere cu 28,7% față de primele nouă luni din 2017), urmată de Volkswagen cu 11.191 unități (9.8% cotă de piață, volume în creștere cu 10,2% față de 2017); Skoda 9.923 unități (8,7% din total piață, volume în creștere cu 18,3%); Renault 8.681 unități 2/2 (7,6% din total piață, volume în creștere cu 15,7%) și Ford 6.948 unități (6,1% cotă de piață, volume mai mari cu 10,3%).

GRAFIC Vânzările de automobile din România au crescut și nu urmează tendința de scădere a înmatriculărilor, afectate de WLTP

Pe modele, cu cele 14.361 unități vândute, Dacia Logan continuă să fie cel mai bine vândut model în aceste prime nouă luni din 2018, el fiind urmat de Dacia Duster cu 8.868 unități, Dacia Sandero 7.781 unități, Renault Clio 4.050 unități și Skoda Octavia 3.906 unități. Analizând segmentarea pe clase, observăm faptul că majoritatea segmentelor înregistrează creșteri, unele importante (SUV +48,3%, Clasa A +47,7%, Clasa F +32,3%, Clasa B +20,8%, Clasa C +11,1% și Sport +6,9%). Sunt însă și segmente care înregistează scăderi, unele fiind semnificative (MPV -23,2%, Clasa E -11,2% și Clasa D -0,2%). In funcție de tipul de combustibil, autoturismele cu motoare pe benzină continuă să fie majoritare, ajungând, după primele 9 luni din 2018, la o pondere de 60,6% din total, dar semnificativ mai mare (9,5pp) față de ponderea pe care o aveau după aceeași perioadă din 2017 (51,1%). Dintre primele cele mai vândute 10 mărci / modele, 6 mărci și respectiv 8 modele au o pondere a vânzărilor cu motorizări pe benzină peste această medie (60,6%).

DOCUMENT+FOTO Șansă de finalizare a Pasajului Grigorescu. Primăria Capitalei expropriază un teren necesar relocării rețelelor Transelectrica și Enel CITEȘTE ȘI DOCUMENT+FOTO Șansă de finalizare a Pasajului Grigorescu. Primăria Capitalei expropriază un teren necesar relocării rețelelor Transelectrica și Enel

După primele 9 luni din 2018, automobilele cu propulsie alternativă au o pondere de 2,6% din total, superioară celei de anul trecut, când aceasta era de doar 1,9%. Chiar dacă volumele sunt încă destul de mici (dacă ne raportăm la celelalte categorii de combustibili), creșterea înregistrată în acest an pe segmentul celor electrice (full și plug-in) este una semnificativă, de 165,6% (648 unități în 2018 față de doar 244 unități în 2017 adică, de cca. 2,5 ori mai multe comparativ cu 2017), în timp ce, pentru cele hibride, se înregistrează o creștere ceva mai modestă (+47,6%), dar pe un volum mult superior (2.274 unități în 2018, față de 1.541 unități în 2017).

viewscnt
Afla mai multe despre
piata auto
livrari automobile
inmatirculari
apia
ford
dacia