Le Figaro: Automobilele low-cost, în frunte cu Dacia, au cel mai scăzute costuri de utilizare

Le Figaro: Automobilele low-cost, în frunte cu Dacia, au cel mai scăzute costuri de utilizare
Profit.ro
Profit.ro
scris 27 ian 2017

Automobilele low-cost, în frunte cu Dacia, au cele mai scăzute costuri de utilizare, potrivit unei cercetări publicate de revista L’Argus, relatează Le Figaro.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

În fiecare lună, automobiliștii consacră în medie 15% din bugetul lor vehiculului, arată un studiu drivePad.fr, realizat de l’IFOP în luna mai a anului trecut, scrie News.ro.

Studiul efectuat de l’Argus include costurile de utilizare pe kilometru a 1.500 de modele comercializate în Franța, iar Dacia s-a dovedit a fi cea mai rentabilă marcă.

Pe primul loc între mărcile ieftine de automobile s-a plasat Dacia Sandero. Costul pe kilometru a a scăzut în 2017 de la 0,53 de euro/kilometru la 0,47 de euro pe kilometru.

Modelele Suzuki Celerio și sora sa mai mare Dacia Logan se află la rândul lor în frunte clasamentului, potrivit revistei. Unul dintre motive este și nivelul scăzut al costurilor creditelor pentru achiziționarea de vehicule.  În plus, aceste vehicule consumă puțin, iar prețurile la pompă au rămas relativ scăzute în 2016.

Studiu: Șase mașini second-hand din zece aflate la vânzare în România au defecțiuni sau au fost accidentate CITEȘTE ȘI Studiu: Șase mașini second-hand din zece aflate la vânzare în România au defecțiuni sau au fost accidentate

La polul opus se află automobilul BMW Série 5 Gran Turismo, cu cele mai scumpe costuri de utilizare. Pentru 15.000 de kilometri parcurși, acest model costă 5,02 euro p/kilometru în primul an de utilizare. Acest fapt se explică prin costul ridicat de achiziție la categoria sa și consumul mare de carburant al motorului, combinate cu costul scăzut de revânzare.

O altă concluzie a studiului este că vehiculele cu motorizare pe benzină revin în preferințele cumpărătorilor, în detrimentul celor diesel. Vehiculele diesel au reprezentat 52,1% din totalul vânzărilor auto franceze din 2016, dar au scăzut cu 5,1%.

Motivul este scandalul manipulării trstelor de poluare ale automobilelor diesel, dar și perfecționarea motoarelor pe benzină, care se apropie de performanțele celor diesel, se arată în studiu.

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia
automobile low-cost