Mari capitale europene solicită Comisiei Europene introducerea rapidă a noului standard Euro 7 pentru vehicule

Mari capitale europene solicită Comisiei Europene introducerea rapidă a noului standard Euro 7 pentru vehicule
Profit.ro
Profit.ro
scris 7 aug 2022

Un grup de peste 40 de organizații neguvernamentale și mai multe orașe europene, printre care Paris și Bruxelles, au transmis, recent, o scrisoare Comisiei Europene (CE) prin care solicită introducerea rapidă a standardului Euro 7 pentru vehicule, aflat la stadiu de propunere, în scopul limitarea poluării din trafic, informează activiștii de mediu ai Asociației 2Celsius, una dintre organizațiile semnatare.

Evenimente:
21 martie - Maraton Profit News TV Economia Sustenabila (ediția a II-a) – cu sprijinul: ACUE, Auchan, Liberty, OMV Petrom, Romgaz, Tinmar Energy, Transgaz, Hidroelectrica, Borsec, Nuclearelectrica
26 martie - Maraton Medika TV Inovație în estetică - cu sprijinul: Regina Maria
28 martie - Eveniment Profit.ro IMM (ediția a IV-a) - cu sprijinul: CEC Bank, Raiffeisen Bank, Porsche Finance Group Romania (Sharetoo - Abonamentul Auto), UniCredit Bank, Garanti BBVA și REI Grup

Urmărește-ne și pe Google News

În viziunea experților, un standard Euro 7 ambițios ar putea reduce emisiile totale de NOx din Uniunea Europeană (UE) cu 4,2 milioane de tone până în anul 2050 și ar putea evita 35.000 de decese premature, relatează Agerpres.

China persistă în strategia sa zero Covid: Zeci de mii de turiști sunt blocați pe o insulă, ”Hawaii-ul chinez”, din cauza unui focar CITEȘTE ȘI China persistă în strategia sa zero Covid: Zeci de mii de turiști sunt blocați pe o insulă, ”Hawaii-ul chinez”, din cauza unui focar

De asemenea, semnatarii scrisorii solicită Comisiei Europene să se asigure că propunerea sa reglementează toți poluanții relevanți dăunători sănătății umane și mediului, inclusiv particule ultrafine, amoniac, oxizi de azot, metan și formaldehidă și gaze organice non-metanice; că acoperă toate condițiile de conducere care pot fi întâlnite în Europa, asigurându-se că limitele de emisii se aplică oriunde și oricând este condusă o mașină; că asigură conformitatea cu emisiile pe durata de viață și necesită durabilitate și testare în funcționare care acoperă întreaga durată de viață a vehiculelor în toate statele-membre.

Organizația europeană Transport&Environment (T&E) estimează că încă 95 de milioane de mașini cu combustie internă (MCI) vor fi vândute în Europa în perioada 2025 - 2035, când se preconizează că Euro 7 va intra în vigoare, în timp ce pătrunderea pe piață a camioanelor cu emisii zero va mai dura. În medie, aceste vehicule vor rămâne pe drumuri mai mult de un deceniu și mult mai mult în Europa Centrală, de Est și de Sud, adesea peste 15 ani, avertizează organizația de profil.

Apple Pay va funcționa și în alte browsere pe lângă Safari CITEȘTE ȘI Apple Pay va funcționa și în alte browsere pe lângă Safari

Pe de altă parte, în octombrie 2021, un document informativ al Grupului de campanii T&E, citat de site-ul organizației de mediu 2Celsius, atrăgea atenția asupra faptului că industria auto europeană încearcă să întoarcă publicul și guvernele împotriva Euro 7, pe motiv că noile standarde dure vor paraliza vânzările și vor amenința locurile de muncă.

Astfel, datele T&E relevă că, numai în 2020, Asociația Producătorilor de Automobile Europene (ACEA), Volkswagen, Daimler și BMW au cheltuit aproape 9 milioane de euro pentru a face lobby la Bruxelles, iar la începutul anului trecut, ACEA a lansat o campanie publică împotriva Euro 7, "făcând afirmații nefondate că legislația ar însemna o interdicție a motorului cu ardere internă".

2Celsius este o organizație neguvernamentală înființată în anul 2010 cu scopul de a influența politicile privind schimbările climatice la nivel național și european. Asociația este membră a organizațiilor internaționale European Environmental Bureau, Climate Action Network Europe și Federației Europene pentru Transport și Mediu (T&E).

viewscnt
Afla mai multe despre
euro 7
adoptare
capitale
comisia europeana