Mercedes alege un nou model de business în relația cu dealerii: clienții vor cumpăra mașinile direct de la producător

Mercedes alege un nou model de business în relația cu dealerii: clienții vor cumpăra mașinile direct de la producător
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 23 dec 2021

Mercedes-Benz a încheiat un acord cu asociația dealerilor săi din Europa, pentru implementarea unui nou model de lucru: modelul de agenție, care se bucură de rezultate tot mai bune în industrie. Acesta va reduce simțitor cheltuielile dealerilor și va permite un control mai bun al prețurilor.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Delaerii Mercedes-Benz vor avea noi contracte de revânzare a mașinilor acestei mărci, odată cu trecerea la noul model de agenție.

Dan Fați, CEO și co-fondator Dacris, în top 100 mondial cei mai influenți CEO din office supplies CITEȘTE ȘI Dan Fați, CEO și co-fondator Dacris, în top 100 mondial cei mai influenți CEO din office supplies

„Este preocuparea noastră să realizăm o loialitate și mai strânsă a clienților față de marca Mercedes-Benz în întreaga lume”, a declarat directorul de vânzări Mercedes, Britta Seeger. Seeger spune că este o etapă importantă pentru companie.

La modelul agenției, contractul de vânzare a automobilului se încheie direct cu producătorul, nu cu dealerul, ca în modelul de lucru anterior. Dealerul nu mai are rol decât de agent de vânzare, urmând să primească un comision pentru serviciile sale. Scopul principal al acestui tip de contract și de vânzare este unificarea vânzărilor fizice cu cele online. În același timp, prețurile de vânzare sunt mult mai bine controlate și aplicate. „Modelul agenției ne sprijină în crearea unei rețele perfecte a tuturor punctelor de vânzare”, a spus Seeger.

Biofarm realizează cea mai importantă investiție din industria farmaceutică a ultimilor 30 de ani CITEȘTE ȘI Biofarm realizează cea mai importantă investiție din industria farmaceutică a ultimilor 30 de ani

Implementarea noului tip de contract se va face rapid, din punctul de vedere al business-ului. La finalul anului 2023, constructorul german și-a propus să ajungă la un procent de 50% din totalul automobilelor oferite la vânzare prin canale deschise prin modelul agenției. Mercedes-Benz are deja implementat acest tip de reprezentare în câteva țări, Suedia, Austria, Africa de Sud și India, iar rezultatele sunt foarte bune. Marile piețe, precum Germania și Marea Britanie, sunt prevăzute pentru trecerea la noul model în 2023. Există însă și piețe în care dealerii critică acest sistem, care le ia o serie de pârghii din mâini în relația cu clienții.

Modelul actual de vânzare a automobilelor, folosit de foarte mulți ani în industria auto, presupune ca dealerul să cumpere mașinile pe care le va vinde, el fiind cel care susține cheltuielile de marketing pentru a crește vânzările. Câștigurile dealerului sunt generate în mod clasic, de adaosul comercial pe care îl aplică automobilelor. Toate discounturile sunt aplicate de dealer, din profitul pe care îl generează vânzarea.

Cele mai mari companii din Europa, Volkswagen și Stellantis, au început deja să implementeze vânzările pe contract de agenție, cu unii dintre dealerii lor sau pentru unele dintre modele.

viewscnt
Afla mai multe despre
mercedes
model agenție dealeri auto
vanzare auto direct producător