În urma contestațiile depuse la documentație, licitațiile pentru loturile 3 și 4 ale drumului expres Craiova-Piteșit vor trebuie anulate și reluate, a confirmat directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Narcis Neaga.
30 iulie - Maraton Profit News TV: Inteligența Artificială în Economie. Parteneri: Garanti BBVA, Gomag.
Licitația drumului expres Pitești-Craiova, investiție de 820 milioane euro, a fost lansată în iulie anul trecut, iar până la termenul limită de depunere a oferetelor, și anume finele lunii octombrie, Ministerul Transporturilor anunța că au fost depuse 15 oferte pentru proiectarea și execuția tronsoanelor 3 și 4.
Documentația de licitație a fost contestată însă de firma Strabag, căreia, după alte procese în instanțe inferioare, Înalta Curte de Casație și Justiție i-a dat dreptate recent.
Directorul general al CNAIR, Narcis Neaga, precizează, într-un interviu acordat Agerpres.ro, că ”s-a ajuns la concluzia că pentru loturile 3 și 4 trebuie anulate licitațiile și reluate”.
![Strabag a câștigat contractul pentru proiectarea și construcția Pasajului Mogoșoaia](http://i0.1616.ro/media/2/2621/33217/18344013/1/pasaj.jpg?width=151)
Pentru loturile 1 și 2, în schimb, CNAIR a trimis scrisori câștigătorilor licitațiilor și este așteptată confirmarea din partea firmelor, iar abia apoi vor fi comunicate rezultatele.
”Mai exact, sunt în regulă licitațiile pentru loturile 1 și 2, fiind vorba despre zonele Balș și Slatina. Vom avea un câștigător într-o lună și putem să ne apucăm de treabă”, susține Neaga.
Pe cei 121 kilometri ai drumului expres Craiova-Pitești ar trebui să se circule cu o viteză de 130 de km la oră. Acest drum va avea patru benzi de circulație (2 benzi pe sens) și va beneficia de toate elementele de siguranță specifice unei autostrăzi.
![Ford România a stabilit prețurile pentru noua generație Focus, care va fi lansată în septembrie](http://i0.1616.ro/media/2/2621/33217/18342781/1/ford-2018-focus-active-02-1.jpg?width=151)
Realizarea drumului a fost solicitată de conducerea uzinei Ford de la Craiova de ani de zile.
”Nu suntem acolo unde am vrea să fim și am spus asta clar Guvernului român. El s-a angajat la un plan clar de dezvoltare a infrastructurii, iar noi suntem în contact constant cu Executivul pentru a ne asigura că sunt respectate aceste termene. Mesajul din partea Ford, dar și a celorlalte companii din sectorul auto este: noi ne respectăm anagajamentele pe care ni le-am asumat, autoritățile să își respecte și ele propriile angajamente", declara recent președintele Ford România, britanicul Ian Pearson.
În schimb, directorul CNAIR susține că drumul nu este neapărat o cerință a companiei Ford, ci este o cerință a tuturor celor care conduc.
”S-a spus că a cerut Fordul. Și Fordul a fost deranjat, ca toți dintre noi care trecem pe acolo, dar e bine să înțeleagă toată lumea că nu este o dedicație: facem pentru Ford, iar dacă nu ar fi fost Fordul nu s-ar fi întâmplat. Nu, este făcut pentru noi, ca să decongestionăm traficul din Balș”, arată Narcia Neaga.