Olanda și România, pe primele locuri în UE după ponderea transportului pe apă în transportul intern de marfă

Olanda și România, pe primele locuri în UE după ponderea transportului pe apă în transportul intern de marfă
Profit.ro
Profit.ro
scris 4 sep 2020

Transportul pe căile navigabile interioare a fost responsabil în 2018 pentru 6% din transportul intern de marfă în Uniunea Europeană, statele membre unde acest mod transport are cea mai mare pondere fiind Olanda (43,2%) și România (27,1%), arată datele publicate vineri de Eurostat.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Transportul rutier este de departe principalul mod de transport de marfă în UE, fiind responsabil pentru trei sferturi (75,3%) din transportul intern de marfă, urmat de cel feroviar (18,7%) și cel naval (6%). Datele Eurostat mai arată că ponderea transportului rutier a crescut comparativ cu 2013, când se situa la 73,9%, scrie Agerpres.

VIDEO & FOTO Prima confirmare oficială a lansărilor Sandero și Logan, plus un al treilea model CITEȘTE ȘI VIDEO & FOTO Prima confirmare oficială a lansărilor Sandero și Logan, plus un al treilea model

În 16 state membre ponderea transportului rutier în transportul intern de marfă este mai mare de 70%, campioane fiind Irlanda (99,2%), Grecia (97,9%) și Spania (95%).

Singurele state membre unde transportul feroviar are o pondere mai mare decât cel rutier sunt Letonia (75,8%) și Lituania (67,9%).

În România, ponderea transportului feroviar în transportul intern de marfă a scăzut de la 35,4% în 2011 la 28,9% în 2018, în timp ce ponderea transportului rutier a crescut de la 36,9, în 2010, la 44%, în 2018.

viewscnt
Afla mai multe despre
transport intern
marfa